torsdag 8 april 2010

Paradox

Det är lite så jag känner mig just nu - jag kan inte befinna mig på en behaglig mellan nivå med lagom mycket stress o lagom mycket tid för att ta det lugnt o njuta. Jag insåg idag att jag pendlar mellan total passivitet o liv i en denial bubble varvat med total panikering (som btw e ett mycket bra begrepp även om spell checken säger att det int finns) o stress på hög nivå... Voine... Det kan int sluta bra, vilket betyder att jag snart har en kollaps att vänta. Men bara jag överlever till helgen så kanske jag kan börja komma i kapp världen o mängden arbete som väntar på min attention.

Några bra saker helt kort:
  1. NORDRING på Island var helt underbart; mycket dans, sång, spel, tokigheter o härliga människor. Int så mycket sömn dock så sömnskulden bara växte...
  2. Sommaren är räddad! Med jobb först mitten av maj-juni på Ålclean o sen kärt återseende med Arkens sängar juli-augusti. Jag sku ev. också få ta jourstädningen så kanske lite mera pengs i kassan :)
  3. Jag hade turen att få ett specialstipendium från ÅA :) Tur att man tillhör minoriteten ålänningar vid ÅA. Tack tack!
  4. Jag har fått lgh i Studentbyn fr.o.m. 1 maj så det är fixat - skööönt. Nu gäller det bara att börja packa så småningom... Pojkvännen e lite skeptisk över hur jag ska rymmas in med mina grejer på 18 m2 men nog ska det väl gå till slut :P
Nä nu tillbaka till uppsats research läsandet (hmm borde nog skriva samtidigt i mitt dokument o int på papper men orkar int strukturera..)

Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det funkar bra att göra anteckningar på papper medan jag läser, och sen först skriva in det på datorn. Bättre att strukturera sen när man vet vad man ska strukturera :)

    (Strukturera är ett svårt ord att skriva snabbt. Det blev en hel del olika variationer på det...)

    SvaraRadera
  2. mmm det e precis så som ja tänker också, men sen har ja allti tidsbrist så då känns de som om man sku måsta hoppa över det stadiet.. men nog blir det oftast bäst om man gör det ordentligt :)

    SvaraRadera