måndag 5 maj 2014

Utmaning - kocka för 13 pers

Jag berättade ju här tidigare om det här med office lunch på mitt jobb och fast jag aldrig trodde att jag skulle våga mig på det så banne mig om det inte är jag som ska kocka på torsdag. D.v.s. hela onsdagkväll^^

Jag ska bjuda på nåt så torsdagstraditionellt som ärtsoppa och pannkaka, fast det knappast anses så fancigt. Nå, ärtsoppa och Ålandspannkaka ska det blir hursomhelst.

Det lilla kruxet var ju bra att jag aldrig provat på att tillaga detta och därför körde jag en testrunda i lördags. Resultat: a) jag måste ha ärterna i vatten ännu mycket längre och koka dem otroligt mycket mer än det stod i receptet, b) jag måst byta recept till pannkakan för det jag hade blev mer grynlåda än pannkaka^^

Ikväll var jag och inhandlade i princip allt som jag behöver. Endast som fattas nu är tillräckligt med ärter eftersom de av någon outgrundlig anledning var slut^^ Då jag sku ha behövt 3 st 500 gr paket... För jag har ren ett över från i fredags...

Sååå, håll tummarna för mig både på onsdagkväll och på torsdag vid lunchtid så att allt förhoppningsvis går vägen!

Auf wiederhören!
//Sofi

2 kommentarer:

  1. Får man fråga hur det gick? Dvs, hur väl mottogs den torsdagstraditionella rätten? :)

    SvaraRadera