tisdag 17 juni 2014

Framtiden spells Hesa

Eftersom det inte heller i den senaste rundan för translation traineeship gick vägen var jag så illa tvungen att se mig om och hitta en plan B för hösten. 

Och snabbt gick det sen, lör 24.5 skicka jag in ansökan om praktik som hade deadline må 26.5. Och 26.5 hade jag ett mejl om intervju, 27.5 hade jag telefonintervju och 9.6 Skype-intervju. 12.6 fick jag erbjudande om plats, och idag 17.6 printade jag ut, skrev under, scannade och skickade in kontraktet. Det blir att uppgradera stilen en aning från no dress code till business-miljö och ännu mera utmaningar därtill då jag blir en del av Management Events!

Det kommer alltså att bli ännu mer målinriktat än nu och som sagt innebära att jag ytterligare får pusha mig samtidigt som jag tar ytterligare ett steg bort från det jag egentligen tänker att jag vill syssla med. Men den här praktiken kommer ge mig tuuusen och en kontakter, och en inblick i businessvärlden är inte heller helt fel även för den som vill syssla med översättning.

Sååå, Hesa-tips av alla de slag tas emot med tacksamhet och öppna armar!

//Sofi

1 kommentar:

  1. Därifrån har du ju lite närmare att hälsa på iaf ;-) Och känns det helt fel får du väl fundera mer sen igen...

    SvaraRadera