onsdag 6 maj 2015

Påsk på Åland

Berlin i all ära och Tyskland men på påsk styrde vi kosan till Åland. Det fanns många anledningar men främst för att vara med familjen igen en sväng innan nya jobbet började. I övrigt hade jag en drös kläder och annat smått som jag inte fått med mig i min första utomlandspackning som behövde hämtas. Sen hade ju C inte träffat varje sig pappa eller brorsan ännu och på så vis inte heller sett Åland. Slutligen att mosters lilla gryn tyckte att det var dags att göra entré till världen just 1 april gjorde inte saken sämre!

Överlag bestod påsken mest av en massa mat och kvalitetstid med olika delar av familjen. En stor del av kvalitetstiden gick åt till samtal med Hanna, verkligen guldvärt att det inte bara blir via Skype. Med familjen passade bland annat på att fira brorsans 20-årsdag på förhand med en supergod middag på Stallhagen. Sen blev det också en del sightseeing runt på Åland för att visa Schatz det som är värt att se. Slutligen hann vi också med en utekväll Indigo+Arken. Var faktiskt superkul, vem kunde ha trott det!?! Extra kul var att jag sedan orkade mig upp och iväg på påskzumba och killarna bondade över TV-spel i lägenheten i stan och fortsatte hem-hemma i samma stil med både basket och fotboll. (Y) Också pappa och C kom bra överens trots att ett fullständigt gemensamt språk fattades.

All in all riktigt bra med andra ord. Här kommer lite bilder på det:

Selfie-time på Vårdö

Jag vinner säkert inga fashion awards med den här bilden men jag bevisade att jag ännu kunde klättra i mitt barndomsträd.

Söt som få men svårt det där med att hålla värmen själv då man är född 4 veckor för tidigt.

Moster är stoltast i världen. Och hur kunde hon veta att hon köpt bib i helt rätt färgkombination?!? :) Winning!

Uppbunkring på hög nivå! Jag släpade med mig i princip hela mitt teutbud och skaffade lite annat smått och gott som jag saknar här.

Tschüss aus Berlin,
Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar