söndag 29 mars 2009

Jävla sommartid...

I vanliga fall är jag ett stort fan av sommartiden. D.v.s. i de fallen som jag noggrant förberett mig kvällen före... Det hade jag inte gjort i år eftersom jag var så trött efter dagens strapatser och tillika med huvudvärk. Så efter att jag lytt syrrans befallning om att helga Earth Hour så slutade det med att jag slumrade till på soffan ända tills skamligt sent och då hade jag inte en tanke på att det skulle bli sommartid. Därav blev uppstigningen ur sängen en timme senare än planerat. Det är alltid lika förargligt att tappa en timme så där bara... Så därför jävla sommartid.
-
Dagens planer är förövrigt att få tillståndlite pluggande; först o främst italienskaläxan + plugga till provet på onsdag, fundera på marketing strategier för olika produkter till Professional English skills (hmmm det är inte så lockande, får nog va), läsa Pride & Prejudice till litteraturen samt typ 40 sidor om slutet på 1700-talet + att jag borde börja läsa materialet till min uppsats om Henry VIII som har deadline efter påsk, allt detta till realian (a.k.a brittisk historia/samhälle). Så det är ingen liten mängd det handlar om... Men det kunde varit värre. Nu har vi iaf förhoppningsvis sluppit grammatiken. Det var tent i fredags och jag hoppas att jag är godkänd. Håll tummarna!
-
Yours truly
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar