måndag 30 mars 2009

Måndag... start på en ny vecka

Så var det måndag igen då... En ny vecka att se fram emot. Eller hmmm mycket jobb borde det bli för jag har inte hunnit långt på min att-göra-lista. Jag har gjort min italienskaläxa och plugga lite (läs itsy bitsy tiny) på provet samt läst några kapitel i 'Pride and Prejudice', vilket inte är så mycket eftersom ett kapitel är typ 2-3 sidor ibland.
-
Men jag gör framsteg. Bara det att jag steg upp 9.15 imorse fastän jag inte har föreläsning före 15.15 är ett gott tecken. Jag fick gjort italienskan och sen luncha jag med Eve på Kåren (kycklingklubbor och ris - gooooooooooott!). Nu har det varit meningen att jag skulle fortsätta med pluggandet men det har inte gått så bra. Sen så skulle jag vilja lämna in de arma Skottlandsblanketterna men jag saknar fortfarande ens papper... Det är därför jag är i Arken (hmm ålänningar det är inte vårat kära nöjeshotell utan humanistiska fakulteten vid ÅAs tillhåll... så det så) redan nu. Jag vill lämna in bunten nuuuuuuuuuuuuuuu. Buuuuuuhuuuuuuuuu. Men än skymtas ingen Frida... Nåja kanske jag lämnar in dem i alla fall och så får de komma senare.
-
Nåja sak samma. Nu ska jag återgå till mitt studerande. Jag borde dock ha tid för det ikväll också eftersom vi inte ska spela med 'Ostämt' ikväll eftersom key-person är på möte i Helsingfors.
-
Yours truly,
Fi

2 kommentarer:

  1. Pride and Prejudice är ju iaf underhållande, och man kan lita på Austen: alla duktiga flickor får sin Mr Darcy. Det är trösterikt. Men det är förrädiskt det där med att ha skönlitteratur på läslistan för man kan lura sig att känna sig duktigare än man är, har jag märkt...

    SvaraRadera
  2. jo d e ju tur d iaf :)
    o jo du om nån borde ju veta d :P

    SvaraRadera