onsdag 22 september 2010

Tillbaka i MIN stad...

har jag ju varit ganska så exakt en månad nu och bloggpaus har jag haft desto längre. Jag vet att jag gav ett löfte åt en del att det skulle bli bättring efter minisemestern till Barcelona och jag lovar att det kommer att komma ett inlägg om det så småningom. For now så får ni nöja er med att veta att det var amazing!

Annars den här hösten så här långt. Den började ju lite extra tidigt i och med att jag hade tagit på mig ansvaret att vara tutor, vilket jag inte ännu har ångrat! Jag har fått känna mig behövd o kunnig samtidigt som jag har fått lära känna ett gäng härliga människor. Vad gäller mina egna studier så ha de också kommit igång så smått; jag har 2 föreläsningar i veckan á 1,5 h så jag är ganska trög även om jag egentligen faktiskt har 4 kurser på gång. Det är bara det att den ena är en läskurs och den andra en nätkurs vilket gör att det går lite trögt utan närstudieträffar. Tack och lova att nätkursen iaf har deldeadlines! Annars skulle man ju bli helt slö. Kandiseminariet känns inte så farligt trots allt även om det är lite creepy att ha alla tre lärare i samma rum. Dock har jag inte riktigt på allvar tagit upp funderandet vidare men allt eftersom vi måste göra fler och fler saker så kanske jag inser att jag behöver ta mig i kragen och komma nån vart och inte bara sitta och vara nöjd över att jag har ett ämne och en uppsats som jag kan bygga kandin på.

Men på det stora hela tycker jag att det härligt att vara tillbaka i Åbo och ha allt som jag har saknat under sommaren; att kunna vara med mina vänner när jag känner för det och att kunna vara med Pete varje dag ♥ Dock så gäller det inte den här veckan ... eftersom han måste vara på repetitionsövning i Drakan (se Fia jag fick prepositionen rätt!), tråkigt! Men men snart är han hemma igen!

Vad som dock är roligt är att jag har köpt en ny telefon! Eller egentligen en begagnad från huuto.fi men hon som haft den tidigare hade bara haft den i 3 månader. Jag har den inte ännu fysiskt i min hand men den borde snart vara på väg ner från Vasa så fort min betalning har kommit fram. Wiiie! Men här kommer i alla fall en bild av skönheten!




Det var allt för denna gång och jag ska försöka att återkomma inom kort!

På återhörande!

/Sofi

3 kommentarer:

  1. Suuuuuck vilken tjejjig mobiiiiil :O varför byta förresten?? Och vaarför kommenterar du inte på min blogg vaavaavaa :O:O:O:O

    SvaraRadera
  2. Men klart! Jag e ju tjejig ut i fingerspetsarna juh! Nå ja sku ha behöva byta telefon för evigheter sen; dåligt batteri, tar tuusen år att starta, dålig hörbarhet plus att den sku falla i bitar varje gång ja tappa den ifall den int sku va tejpad me elektrikers tejp (av vilka bara två sitter kvar i det här skedet..)
    Ja kommentera ju en massa igår! Du ha bara int sätt det än då!

    SvaraRadera
  3. o jo du måst godkänna mina kommentarer!

    SvaraRadera