måndag 27 september 2010

Weekend -recap

Denna helg bara kom och gick den också. I fredags gjorde jag typ ingenting på förrmiddan även om jag vakna första gången ren vid 08. Men jag pyssla på lite och pynja innan jag skyndade mig iväg till Kuppis-tåget. Och då fick jag äntligen hem min ngt skäggiga och mycket trötta karl! Happy moment! På kvällen blev det Milan-mat och så sen Stand Up, Turku! - In EnglishKlubi tillsammans med Julia och Fia. Humorn var aningen för below the belt för att passa mig men nog kom jag på mig själv att skratta åt sånt som jag av princip inte tycker att man ska skratta åt... Nå väl. Helt trevligt fast jag höll på att bli av med min karl där mitt i allt! Nä men skämt och sido, vi hamna på första raden eftersom det på våra biljetter stod att det skulle börja 1920 fast det hade börjat 1900 och vi droppade in strax efter 19. Den kvinnliga komikern erkände att hon var nervös och ville att Pete skulle flytta sig närmare (vi satt längst ut på raden) för att hon har hört att det hjälper mot nervositet om man föreställer sig publiken naken (!). Jag höll på att storkna. Pete bara reagera på att hon kalla honom för geek var besviken på att hon inte fråga honom vad han sysslade med :P Skulle ju så ha confirmat hennes ord :) Kvällens importerade huvudnr. kanadensaren Jason Rouse var den som verkligen tänjde på gränserna fast både Julia och Pete va säkra på att han höll tillbaka. De två skrattade nog mer än jag och Fia som emellanåt utbytte blickar som sa att no he didn't just do that, did he? På youtube hitta jag ett klipp som faktiskt skulle ha kunnat vara våran show, fast det kändes väldigt improviserat så hade han faktiskt kört det mesta förut... take a look for yourself! Kolla part 2 också. När vi kom hem skulle vi se på Rain man men vi kom inte så långt.

I lördags var vi duktiga och for och storhandla och fynda billig kycklingfiléer och lövbiff så det blev riktigt fina middagar den här helgen. Annars så var vi ganska lata fast jag var faktiskt duktig och lyssna på nästan hela 90 min.s socialantropologi nätföreläsningen och anteckna. Jag kom mig iväg på vin, kvinnor och sång på lördagskvällen och det var riktigt trevligt. Men jag var tydligen ganska så ordentligt trött när jag stupade i säng för jag märkte varken när Pete for iväg och springa eller när han kom tillbaka och duscha, så där kl 04 på morgonen... Och så hade jag nynna ngnting som hade låtit som fornnordiska... Say what? Jag undrar ifall det månne inte var Save a horse, ride a cow boy, our theme song of the evening :) Söndan var sen ännu segare och slightly depressing på kvällen då jag insåg att vi antagligen inom en relativt snar framtid kommer att befinna oss på olika sidor av världen och inte veta när vi får ses igen... Det var lite av en mood killer minst sagt... Tycker fortfarande inte riktigt om att tänka på det...

Så idag har också varit en ganska oproduktiv dag då jag inte har fått så mycket gjort. Jag har varit duktig ordförande i alla fall och spammat anslagstavlor med info om Otakts nybörjarkurs but that's about it... Nu borde jag kanske äta nån middag.

På återhörande,
Sofi

3 kommentarer:

  1. Hjälp, fanns det ännu fler anslagstavlor att sätta lapp på... ;P Nå men bra så då, jag hade ju bara 80 lappar o lägga ut XD

    SvaraRadera
  2. Jag hittade nog dina lappar också :) men nu finns där även en me en fin bild på (y)

    SvaraRadera
  3. Jo jo, jag skämta mest :) Hängde egentligen ut d jag hade för att jag inte ville hitta dom i mina egna lådor ett annat år igen...

    SvaraRadera