fredag 8 april 2011

Blogger statistik

Min vän Fia upplyste mig om något mycket creepigt... Man kan alltså kolla statistik för vem som har varit inne på din blogg detta år, denna månad, denna vecka och idag... Det creepigaste var att det komm up en massa länder som jag inte hade en aning om att nån läser min blogg från här kommer en lista på dem i ordning från mest läsare till minst:
  • Finland (obviously) (1533)
  • USA
  • Åland (räknas faktiskt skillt, WTF..)
  • Sverige
  • Storbritannien
  • Japan
  • Ryssland (WTF!)
  • Australien
  • Norge
  • Tyskland (5)
För en del har jag mina aningar vem det kan vara men vissa är nog bara helt WTF... Nån som vill ge sig till känna? ;)

//Sofi

6 kommentarer:

  1. KLART Åland räknas skillt, duh !

    SvaraRadera
  2. Ack, huruvida det skär igenom mitt fosterländsktsinnade hjärta när jag ser att de separerar våra ursprungsregioner helt kallt och utan kärlek blott för ett statisktiskt syfte.
    Men vi kan glädja oss i att vår kärlek och vänskap kan korsa de geografiska gränserna som Blogspot gör sig skydlig till att förorsaka, och att vi kan enas under samma finländska nationalitet. Sisters in arms.

    SvaraRadera
  3. Många av de där är säkert såna som bara ramlat in och sedan stuckit igen när de sett att du skriver på svenska. Vill man kolla hur många som faktiskt läser måste man göra lite mer sofistikerade undersökningar. Det roligaste brukar ändå vara att se på vilka sökord folk kommit in på ens blogg, jag har bland annat "vårtrötthet hos äldre" och "mannen som är en dödsmaskin". Spännande det här med internet.

    SvaraRadera
  4. Haha jaa det var min första tanke också, men sen börja ja fundera vilka alla som e på utbyte :P
    Ha ha jaa-a det var spännande :P Måst prova det :)

    SvaraRadera
  5. Åtminstone har inte jag några vänner i Bosnien och Hercegovina (vad jag vet). Att Senegal rankar högt är inte riktigt lika mystiskt.

    SvaraRadera
  6. Haha ja vissa saker e som sagt mer mystiska än andra^^

    SvaraRadera