fredag 18 mars 2011

Studenthälsan...

Jag har alltid skrutit om att jag nog minsann alltid lyckas på betjäning på svenska, åtminstone i telefonen men i morse var det slut på det..

Jag ringde och sku boka tid och för det första blev jag ytterst förvånad av att det var någon som svarade redan på andra signalen. Ingen kö! Men där tog det roliga slut för fastän jag pratade svenska så envisades damen i luren med att bara svara mig på finska *morr*. Det är inte det att jag inte förstår, eller jo lite det också för jag tycker inte att det är särskilt lätt att rätt förstå siffror i telefon, utan jag tycker att det är lite arrogant av en person i en sådan position att inte ens a) urskulda sig att hon inte kan svenska b) försöka med de ord hon kan på svenska (hon förstod ju mig obviously, förhoppningsvis annars vet jag inte vad hon har bokat in mig till...). Men det viktigaste av allt är att vi faktiskt har betalt 40 e av vår kåravgift till Studenthälsan, som fröken Erikson påminde mig om när hon förargade sig över den dåliga servicen, och för det borde man åtminstone kunna få service på sitt eget modersmål. Rätt ska vara rätt!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar