torsdag 8 mars 2012

Dag 06 - Fem sidor som jag är inne ofta på

  • Facebook.com - self-explanatory...
  • Webmail.abo.fi - mailen som konstant måste kollas i dessa tider och som börjar vara on the verge of bursting... Inte bra, inte bra...
  • Blogger.com - annars skulle jag ju inte kunna skriva detta juh + att jag via denna sida följer alla mina bekantas bloggar
  • Nelliportaali.fi - jag måste ju studera också :P Här hittas allt från bokreferenser, i fulltext tillgängliga elektroniska böcker och braiga ordböcker. För tillfället är MOT Norstedts tyska ordbok min bästa vän :)
  • Moodle2.vasa.abo.fi - woo för läroplattformen vars address jag har lärt mig utantill. För tillfället också hopkopplad med min tyskakurs... 
Bonus: sida jag brukade vara inne på ofta innan de gjorde att man inte kan lyssna från Finland - Grooveshark.com

//Sofi

3 kommentarer:

  1. Jag är fortfarande smått allergisk och rädd för nelli, men mot-ordböckerna understöder jag. Jag förstår inte hur jag nånsin ska klara mig utan dem sen när jag är färdigstuderad! (Kanske därför jag tar så god tid på mig?)

    Sen när det kommer till moodle, så kan jag bara säga att jag önskar vi hade blackboard i stället, så mycket mer sympatiskt - men också stackrarna på PC har tydligen övergått till moodle har jag hört (alltså: läst på facebook)...

    SvaraRadera
  2. Grooveshark funkar nog fortfarande i Finland ^^ De har gjort så att man måste se någon fånig reklamsnutt ibland innan man lyssnar dock, men det är det värt.

    SvaraRadera
  3. Tove: Jo alltså Nelli är inte alltid så roligt... men jag börjar vara lite mer vän med det!

    o jo, moodle är ett kapitel för sig.. haha de e bra me fb skvaller!

    Lotta: aah på så vis, Pete påstod att det int funka o int gjorde det det heller när jag sku prova men kan hända att vi bara int orka kolla reklamen^^ :P

    SvaraRadera