torsdag 28 juni 2012

Dag 10 - Fem bilder från ett minne 2011

Detta var ett mycket enkelt val gällande vilket minne jag skulle välja. Mina 2 mån., 3 v. i USA förstås! Dock blev det jättesvårt att välja vilka bilder. Till slut kom jag fram till att välja en bild från de olika ställena jag/vi besökte: DC, Connecticut, New York, Virginia Beach och finally Indianapolis.

DC innebar family reunion och en massa monument och muséer. Bl.a. fick vi en awesome guidning inne på the Capitol.



I Connecticut träffade vi också släktingar, dock på lite närmare håll, nämligen två av pappas kusiner varav här syns Verna mitt i bilden och pappas andra kusins fru och pappas skolkamrat Britt bredvid henne.




Från pappas kusiner i Connecticut var det bara ett stenkast med pendeltåg till  New York så dit var vi två ggr :) Här är vi på besök i efterlängtade Central Park! Dock hann vi inte utforska hela... Överlag var jag annars mest rädd i NYC men just Central Park var awesome!



Semester på tu man hand blev det för mig och Pete i Virginia Beach där vi njöt av stranden som vi dock måste pendla till med buss.





Indianapolis var förstås lika mycket mitt jobb men min vistelse där får respresenteras av den här bilden på mig och min underbara host family på Indianapolis Zoo :) Fr. vänster Amos, Nathan, jag, Flannery & Sarah ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar