torsdag 5 september 2013

2/3

Minns ni den delen av min eviga challenge* som handlade om vad jag vill göra innan året är slut? Nå iaf var det denna.

Och jag har i princip ren avklarat 2/3 punkter, närmare bestämt punkt 1 och 3. I vad som kändes som en evighet befann jag mig i limbo gällande min kandidatexamen. Jag hade inga papper ännu men visste att jag tagit examen 26.8. Makes sense right?!? :P Nå men nu iaf kom det glädjande emailet från studiekansliet och här har ni bildbeviset:


Det tog bara sisådär alltför länge att få ut papprena.

För det andra, eller ja tredje enligt listan, så skulle jag ansöka om översättningspraktiken som jag drömt om i år och dar. Efter mycket om och men; blod, svett och tårar; en mängd tiggda tjänster och oerhööörd hjälp och support från bästaste Emma gick det vägen att lämna in en ansökan. Tur för mig är att de ändrat i ansökningsförfarandet så att inga fysiska papper behövde skickas in i detta skede. Winning! Nu är det bara att vänta på besked som kommer så flummigt som i mitten av september/oktober för att se om jag går vidare till nästa steg. Fingers crossed!

Då var det bara den där lilla detaljen gradun kvar på den där listan då...

//Sofi

*som jag faktiskt bara har en del kvar av, faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Oho. Jag fick veta i början av december att jag fick praktikplatsen. Nå de e ju bara positivt om dom meddelar lite före, håller tummarna för att dom faktiskt gör det! :)

    SvaraRadera
  2. Haha tack för att du höll tummrna men nu så blev det ju int så när de fortsätter att skjuta upp det hela tiden..

    SvaraRadera