torsdag 10 oktober 2013

I väntan på besked

Det heter ju att den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge. Jag börjar dock få i nerverna på att tiden då översättningspraktikens första urvalets resultat ska publiceras hela tiden flyttas framåt. Nu senast hade de ju tagit bort det där med "mid-September" så att det bara var "October" som gällde. Min vana trogen har jag med jämna mellanrum här i oktober loggat in på kommissionens traineeship hemsida för att se hur statusen för min ansökan ser ut.

Så nu när jag igen loggade in möttes jag av följande meddelande gällande tidsplanen för mars 2014-omgången:
Pre-selection: October/November 2013.
You will be informed about the results of the pre-selections around end November 2013
WTF man!!! Så här kan man ju inte göra juh! Nå, har iaf fått upp ögonen för en annan intressant praktikplats med deadline 30.11 som jag också funderar på att söka. Så vi får se vad det blir i framtiden.

//Sofi

6 kommentarer:

  1. Ni är säkert alla så bra att de bara inte kan bestämma sig...

    SvaraRadera
  2. Mmm, precis. Det e ju int precis som att det bådar gott... Verkar ha kommi många ansökningar..

    SvaraRadera
  3. Man vill ju liksom gärna veta och kunna planera jo... *Håller tummarna*

    SvaraRadera
  4. Hej Sofi, jag hitta in på din blogg efter en lååång tid! Jag fick veta om Luxemburgpraktiken i slutet av januari, då jag förväntades vara där sex veckor senare. Så det kan vara knappa marginaler ;) Dock fick dom flesta väl besked före jul.

    SvaraRadera
  5. Va kul :)
    Det var hastiga tag det, men du hann ju på nåt sätt sen iaf :) Men bra att veta.

    SvaraRadera