söndag 26 april 2009

Angsten har gripit tag i mig... Skrik o panik

Ja gott folk, inga e det lätt när det är svårt. Idag har varit en riktig angstig dag där alltför mycket energi som skulle kunnat gått åt till att studera istället har gått åt till att panika över allt som borde göras/redan borde vara gjort. Men iaf så slösade jag inte helt bort det vackra vädret utan jag unnade mig en promenad runt ån (tog stigen bredvid studentbyn, över Tomasbron o över Hallis-åkrarna för er som känner till omgivningarna). Det lugnade ner mig litegranna men nu har stressen nog letat sig tillbaka o tar sig uttryck i total apati o avsaknad av verksamhet (om man bortser från catching up on bloggar som jag följer o inte läst på typ en vecka...). Största enskilda orsaken till angsten beror på literature uppsatsen som har deadline den 4 maj, och vilken jag inte ännu har börjat på eller ens vet vad jag vill skriva om... Hade tänkt gå till bibban för att få inspiration o hitta någon bra kritiker men that I blew...
Dock har det varit en mycket bra vecka innan jag fick denna chock idag förmiddag:
  • Måndag: inledde med att vila/sova i 3 olika repriser, why the heck you may wonder... Jo för att jag kom med den arma nattfärjan... Nå hursomhelst orkade mig faktiskt upp till italienskan, sen Black'n White-sitz o eftersläpp på Gado. Över 140 pers, do I need to say more, nå anyways -> totalt kaos men nog helt trevligt o på eftersläppet så dansa dansa dansa vi tills fötterna fick nog.
  • Tisdag: mycket oproduktiv dag p.g.a. föregående dags aktiviteter... Dock styssemöte med Britannica samt kladdkaka o skvaller med Fia o Emma hos the latter's.
  • Onsdag: föreläsningar på förmiddagen, lunch, cabaretklädselshoppning med Christina på UFF, italienska, ihoplagande av hand out till literaturepresentationen om Tennyson samt förberedande o genomförande av ost- och vinkväll alla department-get-together style -> allt detta i ett... for till Arken till 10.15, var hemma igen ca. 22.15... NB! Notera avsaknaden av middag (en banan på eftermiddagen o snacks på kvällen fick kompensera). Dock mycket trevlig kväll men lite tröttsamt för sen väntade realia läxan...
  • Torsdag: Förhatliga tutorials, en håltimme som gick åt till att göra anteckningar till min literaturepresention samt hållande av den. Sedan hem o trots löften o önskan om en powernap så blev det städning o tvättning istället innan dags att förbereda sig för att gå till Moulin Orange a.k.a F för Cabaret sitz. För er som missat min outfit säger jag bara - jag har aldrig känt mig så sexig i hela mitt liv :). Sitzen blev mycket lyckad i o med god mat, trevligt sällskap samt ett eftersläpp fyllt av dans o mys in på småtimmarna :P
  • Fredag: Sängliggande fram till sena eftermiddagen men skall inte klaga :P Mmmm jordgubbar :) Sen liiiite panik i o med arma Skottlandsplaneringen o kris över flygbokningen men den vill jag inte tänka på nu... Hursomhelst lite samvaro med Eve innan dags att fara på bastu - o spelkväll i Hallis med Otakt. Mycket lyckad sådan trots att vi aldrig kom oss för att spela ett enda spel (o jag som var sååå sugen på 'Alias'...) men vi hade mycket trevligt o jag var inte hemma förrän waaaay past bedtime. Däremellan åt var jag o släppte in moder som skulle med tåget till Lahtis följande morgon.

Helgen dock mycket oproduktiv som redan konstaterats förutom att jag har lyckats skapa tematiserade listor med italienska ord, verb o fraser samt läst alldeles för mycket i en alldeles för bra o från studierna lockande bok - Marian Keyes senaste This Charming Man.

Oooops det här blev ett mycket längre inlägg än planerat vilket gjorde att det tog på tok för lång tid att skriva det... Nu måste jag verkligen se till att få tillstånd lite mera pluggande.

Yours truly,

Fi

5 kommentarer:

  1. :O:O:O om man inte kollar din blogg på typ 1 vecka så händer det ju faktiskt nått sen, två inlägg på 2 dagar :O shiiiit ;D meen du använder ett mkt svengelskt språk blandat med finlandsvenska ord.. ==> ja fattar inte :S Förklara rubriken? trodde först det var felstavning men ordet upprepade sig :S Aja, anyway. Jäklars vad du festar då :O din lilla festprisse ;) take it easy man!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju nästan slutkörd bara av att läsa om dig ;)

    SvaraRadera
  3. syster-yster, hihi jaja när man int orkar plugga så :) Men tänk tyska så borde du lista ut Angst.. om int annat så lägg till lite prickar o sväng om lite :)
    jooo d blev lite klumpat alltihop mycki fest men efter vappen så lugnar det sig lite :) Men ta det lugnt ja överlever :P
    O Lisa int tror ja att du har så mycki mindre på g :P

    SvaraRadera
  4. jag sku nog oxå vilja SPELA d där Aliaset nån gång... Nytt försök vid tillfälle ;)

    SvaraRadera
  5. jaaa va bra att d e nån mer än ja som gillar d :) vi måst så försöka få till stånd d!

    SvaraRadera