lördag 18 april 2009

Insikt

Som titeln antyder så har tiden sen senaste inlägget gjort att jag kommit till insikt, i många olika frågor t.o.m, även om inte alla är lösta i o med det. För det första har jag insett att jag är en ganska kass bloggare vad gäller täta o regelbundna uppdateringar. Detta har o göra med mängden obligatoriska, tunga uppgifter i kombination med icke-obligatoriska men ack så trevliga tillställningar som tar upp min tid som det aldrig finns tillräckligt av... Detta leder mig oanat till insikt nr. 2 - de två senaste veckorna har jag ägnat mig mer åt de roliga sakerna i studielivet än själva studierna. Men tack o lov så lyckades jag iaf få färdig min crapass piece of shit-essay om Henry VIII, ni vet han me de 6 fruarna (3 stycken Katherine, 2 Anne o en Jane, om ngn sku va intressrad :) ), i tid... eller hmm jag hade bett om en extension på deadline med ett par dar men iaf.

Sen påsken då... Den var egentligen anledningen till min mercy deadline. Jag ville nämligen inte offra 3,5 dar på kobben till att bara plugga, utan jag ville vara ute i det fina vädret samt umgås med min familj. Jag skulle också ha velat vara på Indigo på påsklördan o svänga mina lurviga men det bidde d inge o när min kära vapendragare aka partner in crime fortfarande e i sutta Sydamerika, den lyckosten. Men i sommar då j*vlar :)
Nåja sen var det bara 3 dar i Åbo innan det bar av till kobben igen... Jag har nämligen för evigheter sen lovat att vara med o spela på Alandia Strings 15-års jubileumskonsert i Alandica kultur o kongress. Int för att jag int tycker att det ska bli kul, det är bara det att det sku hända en massa andra roliga saker som jag också sku tycka om att göra. Jag sku ha kunnat fara med mitt studentlag till Örebro o träffa vänföreningen där eller stannat i åbo o varit på Kåren på Live 9-konserten (proffsiga imitatörer av världsartister, typ Paramore, Iron Maiden, Greenday...) på fre o husrunda till alla studiekamrater (iaf de som var i Åbo i helgen) med avslutande barnkalas hos Fia för Fia. Ett tag sku ja också ha kunnat vara i Lappfjärd på danskurs men det blev inställt p.g.a. för få deltagare. Synd för de som var på väg dit, men ett mindre att gräma sig över för mig.
Nej nu sku jag borda öva lite fiol för det e många låtar som ska sitta tills imorron eftermiddag o jag e lite rostig trots att jag varit med 2 ggr på deras orkesterövningar o en gång fått spela på syrrans individuella lektion 30 minuter.
Yours truly,

Fi

Pssst jag måst treata er på en skojig bild som mina kära vän Fia komponerade av våra sönderstrimlade passfoton, enjoy and laugh :) Vi hade skitskoj åt den men det kanske bara e humanisthumor :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar