fredag 26 juni 2009

Äääntligen...

För första gången under mitt 20-åriga liv har jag ett riktigt sommarjobb. Tidigare har mina somrar varit fyllda av diverse spel- o dansresor (konserter, kurser, festivaler...) så jag har varit hemma max 2 veckor i sträck de senaste somrarna. Dock på senare tid har jag fått lite betalt för en del uppdrag. Sedan kan jag även tillskrivas följande titlar:
  • spelman på friluftsmuseum (bara ngra ons i juli men under 2 somrars tid, om int t.o.m. 3...)
  • frivilligarbetare på socialmissionens loppis Fyndhörnan i Godby (faktikt ett ganska trevlig sysselsättning; socialt, trevligt pysslande o påtande samt betalning in natura :))

Men i år, då alla andra suckar om hur svårt det är att hitta o få ett jobb o jag vet folk som blivit utan, så lyckas det för mig. Av 50-60 st sökanden fick 15 komma på intervju o 6 st blev anställda. Det är inget glamoröst jobba att jobba på Arken under den fina titeln rivare o bäddare men det är ngnting att göra om dagarna, det drar in lite pengar, det är ett trevligt gäng jag jobbat med o sist men inte minst ingår det sjukt bra förmåner :) O höll nästan på o glömma ännu en bra sak; det är träning någge sakolins så det kan hända att man blir av med lite överflödigt fett i sommar :) (y) all for that!

Nä nu så ska ja fortsätta slöa. Är ledig imorron (ha dock lova att hjälpa till på "Fyndis" men det är bara skoj) o sen bär det av till Lahtis o NORDLEK. Sku kanske borda packa ner sakerna som är framplockade i en väska för färjan far till Åbo på söndag eftermiddag. Kommer att bli intensivt för vi har tusen engagemang som vi är involverade i... Nåja men det kommer nog att bli skoj, än så länge har jag bara missat ett enda under min livstid (för er som int vet anordnas evenemanget vart 3e år). Men mer om det senare.

Yours truly,

Fi

2 kommentarer:

  1. Gaah! Alla di de sakerna låter ju så mysiga och underbara, ja sku så gärna kuna va me.. De ser dåligt ut med båtar (Vikingline räknas INTE) för min del denna sommar, så jag saknar sjölivet.

    Men hela rambabulan med bussar avundas jag dej dock inte... hellre cykeln då! Vad har hänt med Skrutten?

    SvaraRadera
  2. jo ja måst nu bara se till att de blir av.. ha gått lite trögt framåt.. Har en envis feber som e 37* konstant o en täppt näsa... Nå skruttis is alive and well men d blir liiite väl dyrt att ta honom varje dag på jobb.. men var lugn han får nog annan motion :) Hursomhelst så måst ja ändå köra på helgerna för då går d ingen buss som gör att ja hinner på jobb i tid..

    SvaraRadera