onsdag 17 februari 2010

Hjänsläpp

Så känns det med alla förpliktelser som ofta blir halvdant gjorda när jag prioriterar att umgås med pojken min så fort som jag har tid.

Nå det stämmer inte helt eftersom jag i helgen övergav honom för att istället fara upp till Vasa med Otakt-tjejerna för att umgås med A&A som nuförtiden befinner sig på nordligare breddgrader. Fredagskvällen var det terapigrupp o seriösa diskussioner om allt från A&As issues med Vasa/Ö-botten i allmänhet till pedagogik. Lördagen spenderades på olika håll men Johanna, Annina o jag var ut på en shoppingtur där det sluta med att jag som "inte sku ha ngnting" blev den som spenderade mest. Men ack det var bara nyttiga baselement o/eller på rea o så hitta jag min outfit till DaTe's årssitz så nu behöver int karln skämmas över en :P



Nya pumps (eftersom mina andra fortf befinner sig hos min kämppis kompis i Mariehamn (morr)), ceriserosa (surprise! verkar vara min nya favvofärg) cocktailklänning samt bling från Gina. Till klänningen ska jag ha min stickade bolero eftersom urringningen annars är lite väl generös...

Vi kunde ju inte helt glömma bort att även J-E fanns i Vasa så mot sena eftermiddagen mötte vi alla upp på Amarillo o åt middag o sen senare på kvällen blev han utnämnd till hederstjej, inte illa det. Så mera skitsnack o obligatorisk meuett innan det bar av till O'Malley's för att kolla in Vasas nattliv. Av ngn anledning verkade det om om dress coden för män (förutom business männen som hade kostym) vara dåligtsittande 90-tals jeans o t-tröja/t-skjorta/tröja... Illa... Nå det var en trevlig resa o även tågresan var nyttig -> jag fick läst ngra kapitel i Ivanhoe. Hemma igen så höll jag först på o bli irriterad på att pojken fortfarande höll på o jobba på bokslutet tillsammans med övriga dateiter. Men he made up for it gnm att ha varit o handla mat så vi laga lasagne från scratch. O tro det eller ej men resultatet blev helt jättrebra. Han hade också köpt choklad till efterrätt men på ngt sätt glömde vi bort den :P Jag har den dock kvar o måst verkligen ge honom godkänt för valet (y). Mmm :) Valentine's Day var helt bra trots att alla klagar på att den är bara kommersiell o bla bla, men det struntar jag i för jag tycker om den eller iaf då jag har ngn att fira den med :P



Efterrätten som glömdes bort :) Både älsklingen min o jag hade tänkt i liknande banor o det random tagna vinet (p.g.a. etiketten o priset i taxfreen på Silja) funkade faktiskt bra till lasagnen :)


Denna vecka har då som sagt varit full med program men jag har lyckats göra alla läxor till o med, vilket jag inte brukar lyckas med. Ngra möten har också klarats av o så har jag adopterat 2 kassar med böcker från gamla kursbibban. Fia undra vad jag sku med alla till eftersom man knappast behöver så många (speciellt när man ren har en lång boklista...) men jag kan bara säga att I love books så förstås vill jag ha dem :)

To be continued...

/Fi




2 kommentarer:

  1. Men att man hittar något (eller någon i detta fall) man verkligen vill prioritera är väl fint :) O du har ju inte helt gömt dej för den övriga världen hur som helst så... ;)

    SvaraRadera
  2. Nå jo sant i båda fallen :)

    SvaraRadera