måndag 22 februari 2010


Denna härliga bild på Late o Emma iförda varandras huvudbonader får representera Fastlaskianen (eftersom kamerans batterier sen dog...) som kom o gick för ganska så exakt en vecka sen. Jag hade trott att våran fastlagsbulleförsäljning skulle ha mera logistiska problem än som sen var fallet men tur var väl det för istället hade vi sen kylproblem i.o.m. att bullarna o allt frös (!).. Nåja Fia räddade dem under sin jacka o vi lyckades sälja alla 22 bullar (y). Dock lyckades jag int övertala älsklingen till att köpa en; han höll på o förfrysa fötterna så jag fick lov o släppa hem honom. Annars så slutade pulktävlingen som förväntat med seger för KK. Själv så diggade jag ÅSL:s Viking Line-tvåmannspulka som for som en raket. Jag var också glad över att vi int i år behövde skämmas fullt lika mycket över HumFens insats; i år så gled soffan! Men int kunde vi nöja oss med att bara se på så det blev också ett par åk med Stjärtlappen som jag så kreativt döpt min stjärtlapp till. Efter det så behövdes det lite efter-pulk-minttukakao på Kåren innan det var dags att skynda hem, slänga i sig nåt att äta o fara iväg till våran gammeldanskurs bara för att sen inse att vi bara hade 2 deltagare... Nåja tur att jag for iaf... På kvällen blev det en liten tur trots att största delen av the possible company lämnade återbud på endera sättet så blev det en trevlig pratsund med Kajsa som man inte ser så ofta nuförtiden. Sedan kom älsklingen o så var den kvällen förbi.

På onsdagen så vaktade vi Bremers stora rum så att vi skulle ha plats till Britannicas årsmöte. Det blev en hel del skratt när vi planerade orden till Asscharades-tävlingen :P

Detta skulle vara till Baklängessitzen med DaTe som blev mycket skojig trots en del incidenter :) Det e alltid skoj när jag får älsklingen med på dansgolvet även om det betyder att han har sitzat ganska så ordentligt... Det kändes först väldigt underligt att börja med kaffe o efterrätt o sjunga Värdinnans skål så snabbt inpå men sen så flöt allt på bra. Vårat Team Awesomeness så var dock inte så duktiga på att gissa vilken låt det var som spelades baklänges så vi kom sist... Förstår inte hur ett lag lyckades få alla rätt (11 låtar + 11 artister = 22 poäng), otroligt... Nå jag fick hursomhelst stå på bordet o förevisa min vackra sida för alla när jag berätta hur man gör nästa tävling. O det var trevligt att se en viss party pooper på gott humör :) Även om andra igen drog ner det.

I lördags tvingade jag först ut mig själv i snöyran för att vara fanbärare för Otakt i Kåren fantåg till Per Brahe-statyn. Det var dock inte det lättaste eftersom fanan ville fastna i trädgrenar samt vaja i ansiktet på folk. För att inte tala om kylan... Tur att man fick komma in o krypa ner under täcket igen :) Behövdes då låren var illröda av kyla... Men ut igen så bar det av med pojken med i snöstormen för att fara på Alternativ Årsfest som var helt trevlig, mest tack vare människorna jag hade som sällskap än vad gällde programmet men det är kul att det ordnas. Men det var inte nådigt att ta sig hem... Motvind mest hela tiden men tur att man har en snäll pojke som tar hand om en :)

Denna vecka som jag trodde skulle bli riktigt jobbig o jättestressig så blev inte det iaf (kanske för att jag int gjorde allt som jag hade planerat eller hade behövt göra) för jag fick vara med pojken min åtminstone ngn stund alla dar. Dock gör det att jag blir ofokuserad o kan inte koncentrera mig på mina uppgifter men det är så värt det.

O just det, jag har skickat iväg 7 arbetsansökningar o så har jag t.o.m. en back-up plan om det skiter sig för min gamla arbetsgivare hörde av sig o om jag vill får jag jobba där :) Förutsatt dock att jag meddelar senast i början av april. Yay!

Tillbaka till studierna då...
/Fi

4 kommentarer:

  1. Hoppas det var i början av mars du skulle meddela? ;)

    SvaraRadera
  2. oj ooops.. början av april t.o.m. :)

    SvaraRadera
  3. Ja nog lär det väl lösa sig, har snacka me både finska-och ryskalärare nu så har tid för ry-prov o har skickat förslag på fi. Så inväntar svar. Haha jaa jag är envis, och jag har bestämt mig för att klara den där fucking biologin! Såå du får hjälpa mig med korsningarna i helgen!

    Det var teres som fråga om jag villa komma med! (: Hon hade tänkt fara me Rosa, meen hon kanske inte sku kunna ta ledigt så många dagar. För mig passar antingen slutet av april, lr början av maj. Där ibörjan av perioden så jag inte hamnar så mkt efter. Tydligen finns det billiga lägenhetsrum för 2-3pers på Kreta som Teres kikat på,på ving.se ! Billig vecka det där, precis efter säsongens slut typ. Meen hör med henne! Sku va kul om vi alla 3 kom iväg på systeryster resa! :) <3

    SvaraRadera
  4. Okej bra bra! Ja får väl se vad jag minns från det, men försöka kan ja ju allti :)

    Okidoke, jag har sista tenten 7 maj så för mig helst efter det.. Jo måst göra det, sku va suuuper! :) <3

    SvaraRadera