tisdag 9 februari 2010

Oj e det ren februari!

Februari kom helt obemärkt o blogghimlen har inte ännu förärats ett inlägg från LinaSofi. Det är mycket hela tiden då man e vice o ordförande i 2 föreningar, ska sköta sina studier o sitt sociala liv... Men det går... Vad har hänt sen sist då? Jo en hel del! Här kommer en random lista:
  • Jag har varit på vinterkurs i Orivesi o dansat dansat dansat tillsammans med Lisa, Johanna o Johnny från distriktet. Riktigt kul hade vi o det var skoj o se folk som man bara ser i dessa sammanhang. Slut var man sen o inte hade man hunnit med så mycket skolarbete (endast lite romanläsning på tåget) men överlevde gjorde man ändå.
  • Jag har varit på Drinkkväll @ F tillsammans med Late o Emma o druckit goda drinkar med namn som Kärleksdrinken o Gretchen. Annars så var kanske Harry Potter populärast eftersom man fick ett par glasögon o en blixt på glaset. I sann spara-på-miljön-anda återanvände vi glatt glasen.
  • Så har vi varit duktiga o aktiva studeranden; Fia o jag var på Subject Moot istället för motsträvigt utsedda representanterna som endera gått upp i rök eller var sjuka. O idag så var vi på Department Day-event o lyssna på presentationer. Men iaf fick vi skumppa, quiche, chips o framför allt underbara makron (som jag förstås måsta googla receptet till :))

Våra var dock chokladbruna o smakade som kladdkaka med chokladmousse i mitten, yummie! Måste testas så fort tillfälle ges!

  • Även varit på x-antal möten men så kommer det att hända många skojiga saker i framtiden, o då måste ju ngn vara med o planera. Specialföreningskonferensen var så där semi-givande, samma babbel i början men sen nog helt bra o se lite vad det e för folk som man ska ha o göra med.
  • Den här veckan har jag haft halvsyster här o fastän hon har varit sjuk har vi haft det trevligt även denna gång. Idag bakade hon bröd åt mig o lagade mat när jag kom hem från skolan. O så har håret fått sig en uppfräschning; klippning o färgning, me like!
  • Jag har varit huslig själv också o åstadkommit både quiche lorraine, bullar o hemlagad pizza :) Pluspoäng much!
O i helgen så bär det av till Vasa för att äntligen se A & A igen! Wiiiie! Men sen bär det hastigt av hem till pojken igen :) Men innan dess är det English Linguistics II, dansövning, möte o lite där emellan. Packning sku kanske va bra...

Arrivederci,
Fi

7 kommentarer:

  1. nä usch, prata inga om att man borde packa...d blir väl typ mellan halv två o halv tre på fredan ifall jag fått in alla hemuppgifter då d :P

    SvaraRadera
  2. Ajja, det var så de där bruna godsakerna hette! De var helt ljuvliga :)

    SvaraRadera
  3. inte ett ord om att jag fyllt år! nänä!

    SvaraRadera
  4. Jag tror det blir till att SKAPA ett tillfälle för att åter igen äta makronerna, framom att VÄNTA på ett. Undrar just om fancy-ga Stockmann sku sälja nå liknande, så får man tag på dem snabbt och smärtfritt?

    SvaraRadera
  5. Maria: mm hoppas att d blev till ngnting!
    Tove: joo Linda visste! Underbara var ordet!
    Hanna: nå sori sori då :P Kom ju ihåg dig på rätt dag juh!
    Fia: jopp d blir väl så :P Mmmm men int tror ja att d sku va sååå svårt o lyckas me bara man hittar finrivna mandlar :)

    SvaraRadera
  6. Jaa tiden går ALLTFÖR snabbt för att jag ska hinna med. Speciellt gäller detta då min gradu som borde skrivas så snabbt som möjligt if you ask me. :)

    SvaraRadera
  7. mmm det e iaf tur att sj har det projektet långt borta ännu. Lycka till hursom!

    SvaraRadera