måndag 8 mars 2010

Dålig feelis-dag

Den bra feelis-dagen höll inte i sig så länge p.g.a. den här dumma vintern som e så kall att de blir så mycket is vilket gör att färjorna inte går som de ska... Så jag slapp int hem vilket jag som sagt sett jättemycket fram emot. Det kändes ngt onödigt att stiga upp kl 0655 på morgonen bara för att komma till Silja terminalen o få höra att färjan är ~3 timmar försenad. Nå det gick an, var bara o vänta. Det gick ingen nöd på mig eftersom jag hade Ida o hennes karl samt Matilda som sällskap men sen säger de i högtalarna att 'nä vi stannar int på Åland idag' - WTF?!?!? Då blev jag förbannad... Minst sagt... Det var bara att fara hem igen då, tur iaf att jag fortfarande kunde åka på samma 2 h-resa (alltid ngt..). Istället blev det CSI NY o ärenden på stan innan jag fick sällskap av älsklingen (också plåster på såren i eländet). Så det blev ännu en helg med dåligt pluggande (hade tänkt plugga de där tråkiga timmarna på färjan men icke..) o istället tid med älsklingen o CSI NY :)

På pluggfronten har jag endast läst ut Sentimental Journey (som jag egentligen sku ha varit färdig med för länge sen...), omorganiserat mina papper, renskrivit Linguistics-anteckningar, skrivit ett mejl till Jason om Lit. essayn samt läst ytte-pytte-lite i Ivanhoe (ska forstätta det projektet snart...). Men däremot har jag städat hela lghten från topp till tå; fört ut soparna, dammsugit, dammtorkat, moppat o dammat :) Det var en otrolig tajming för igår kväll uppenbarade sig min kämppis plötsligt... Dock har inte min syster (anledningen till städningsfreenzyn) kommit än eftersom även skärgårdsfärjorna krånglar; först så tar Alfågeln frma i snigelfart o sen så får Gudingen problem med motorn 50 m från kajen så de fick bli att övernatta på Åva. Gud vet när de lyckas ta sig till Åbo. Jag vill ha vår NU, please!

Nä nu ska jag väl försöka plugga lite o sen så måst jag till butiken i nåt skede också...

//Fi

4 kommentarer:

  1. mhm...NU skulle det gå att ta sig över isen till oss på Iniö tydligen. Men antagligen e det väl omöjligt igen på fredag... Samarbetsvilligt väder ;P

    SvaraRadera
  2. Sarah Holmström8 mars 2010 kl. 21:00

    Bedrövligt att båtarna satt fast i isen och sen vägrade gå in, så bättre lycka nästa gång du ska hem till ön ^^ Det borde väl bli varmare snart :)

    SvaraRadera
  3. Hmm... Tror du behöver en kurs i självdiciplin, sagd med vänskaplig åtanke...

    *Swoooch, dit for den tanken*

    Vin, kvinnor och sång på lörda? :D

    SvaraRadera
  4. Maria: mmm ödets ironi.. :P
    Sarah: mm tack tack :) får hoppas på det :)
    Fia: Jo ja vet.. de e de där när ja inser hur mycke ja sku borda göra (o d går över en viss gräns) så slutar hjärnan att funka som den ska.. Mmm sku sitta fint :) Verkar int som om ja kommer hem den här helgen heller eftersom vi har tent o ja i så fall sku måsta ta kvällsfärjan..

    SvaraRadera