tisdag 2 mars 2010

March already?

Ojoj nu igen har tiden gått undan men så har ju februari endast 28 dagar. De sista dagarna firandes in med DaTe's årssitz följd av sillis som båda dock togs i ett lugnt tempo p.g.a. en snorig näsa o kliande hals (jag) samt sömnbrist (pojken). Så kom på äntligen helgen som pojken min jobbat o slitit för i veckotal. O det gick bra o han var så duktig så! O stilig o snygg i sin nya skjorta o slips (han var överlycklig över att han endast behövde prova EN skjorta... Jag säger bara karlar o shopping, det inser int det roliga i det). Bildbevis finns på fb. Hur sen vi flickvänner hamna i köket o steka bacon o koka ägg på sillisen vet jag inga riktigt men det behövdes nog för det var lite smått kaos. I samma veva påminde jag också pojken, i form av Vector ordförande, att deras nästa investering till Sode borde vara diskmedel därför att NEJ det funkar int me Linna Shampoo, så det så!

Här så följer bildbevis på att pojken min visst kan dansa, iaf med ngra promille i kroppen :P



Och att dateiter gillar varandra är ett faktum :)



O på tal om årssitz så är också Otakts årsfest dag under kontroll, yay! Instruktörer - check, restaurangbokning - check! Så nu gott folk är det bara att anmäla sig :)

Läsveckan so far har innehållit allt annat än läsande (förutom 2 kapitel Ivanhoe); sovande, en kvällslecture, shoppande o ärenden på stan samt en massa avsnitt CSI NY :). Men kanske det kommer att bli skärpning snart. Imorron är det iaf möte med DaTe för att reda upp finanserna från Baklängessitzen o så ska vi o kolla på ÖNs Revy: Radio ÖN 192,6.

Dagens feelis-stund: Panflöjtspelaren på Universitetsgatan spelade Auld Lang Syne :)

Men nu på återseende! O jo jag drar till kobben i helgen, yay!

/Fi

3 kommentarer:

  1. Nästa gång du diskar i shampoo kan du prova o blanda i ättika oxå, d brukar funka bättre då

    SvaraRadera
  2. Åh, jag kommer ihåg en gång när jag var på väg mot centrum från Arken, så hörde jag något nära domkyrkan som bara inte passade in, hur jag än försökte, men jag förstod inte riktigt varför... förrän jag kom på att det var säckpipor!

    SvaraRadera
  3. Maria: Mmmm sku säkert varit bra, dock int att tillgå då som det mesta annat.. Men nu har de iaf införskaffat diskmedel (y) :)
    Tove: Jo ja tror att ja o ha hört den där säckpipan där nån gång :) Nu sist vid torget då ja vände o vred på huvve för att se en skymt av människan men ingen lycka där inte.

    SvaraRadera