måndag 14 mars 2011

Eurovision song contest

Jag brukar vara ett stort fan av nämnda tillställning men än så länge i år har jag inte engagerat mig desto mera i det. Jag har varken kollat på Melodifestivalen eller de finska uttagningarna. Det är egentligen inte själva låtarna som jag tycker mest om utan det är att titta på semina o finalen i den stora tävlingen o kommentera på ALLT! Detta brukar dock driva min kära moder till vansinne eftersom hon inte delar min förtjusning att klancka på allt o alla :)

Det tog mig faktiskt ända tills för nån dag sen innan jag hörde vårt kära hemlands bidrag för detta år. O visst det är cute, men det är såååå inte Finland! Undra hur det kommer att gå. Kanske det går hem efter en viss naturkatastrof. Här kommer i alla fall en länk till låten på youtube ifall det sku råka va nån annan än jag som inte sett det ännu :P Sen kan man ju även fråga sig varför den inte kunde ha fått en vettig refräng och namn...

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar