tisdag 6 december 2011

Grattis Finland!

Woohoo för vår självständighetsdag! Mindre woohoo för att så mycket saker i ett så pass avancerat land som Finland suger meeeen det tänker jag inte tänka på idag.

Idag är det balfeelis som gäller! Självständighetsbalen på Brankkis är nog ett av årets bästa danshändelser, right up there med Folklandia* och NORDLEK :) Det är så stämningsfullt att få klä upp sig i långklänning, att få ett danskort dit de kavaljerer som vill dansa med dig skriver sitt namn och att få virvla runt i många timmar! Synd i år är att den börjar kl 19 och inte kl 18 vilket gör att vi efteråt inte hinner gå ut och äta middag men nog ska vi se till att hitta på ngnting i våra finkläder! Sku va så trist att bara gå hem...

Oh well tillbaka till vårt land (:P), t.o.m. Google firar oss! Go Google :)


Nu måst jag dock börja dagens firande med att göra undan mina uppgifter i Business Communication I (en uppsats + en presentation). Blöööh. Och inte vill jag gå ut ännu heller eftersom vädergudarna har gett oss en liten fisig matta med snö, ack så irriterande för den som tar sig fram med cykel... Måste se ifall jag kan muta Pete för skjuts till balen, tåls att tänka på!

Men till er alla, en riktigt trevlig självständighetsdag!

/Sofi


*) Förövrigt den enda kryssningen värd att delta i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar