tisdag 14 februari 2012

Dag 03 - bloggar jag läser varje dag

Jag tar mig inte alltid tid att läsa bloggar varje dag och om jag gör det så handlar det mera om att den och den har postat via facebook att de har uppdaterat sin blogg. 

Däremot har jag en jättelång lista på min blogger.com-profil på bloggar som jag följer; vissa anonymt och andra offentligt. Men i alla fall handlar det om personer som jag på ett eller annat sätt känner; vissa mer än andra och vissa har jag mer kontakt med i verkliga livet också. 

Sen beror det också på hur aktivt dessa människor postar beroende på hur ofta jag kan läsa. Vissa av dem jag har på listan har inte postat på månder, månader (inga namn nämnda!) medan andra i vissa perioder postar flera inlägg om dagen (även här inga namn nämnda!).

Jag har aldrig kommit mig för att följa okända människors bloggar. Via en bekant följde jag ett tag en förtjusande musikblogg men den försvann. Dock "läste" jag den aldrig dagligen. Ibland "läser" jag receptbloggar då jag har sökt efter recept på någonting och som sökresultat ploppar det upp en massa bloggar.

Så nu vet ni mitt bloggläsarbeteende!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar