torsdag 2 februari 2012

Mycket som hänt sen sist...

Ojoj vad tiden bara går fast man ibland bara känner att man sitter och stirrar på en skärm dagarna i ända och inte får så mycket till skott. Men nog har jag gjort en del...

Jag har gått och sökt traineeship och fått det också utan större konkurrens så hejdå slappa schemat och välkommen det strikta och organiserade starting 15 februari. Men ack vad gör man inte för pengs och nå fint att sätta på CVn*. Jag ska alltså agera conference secretary och allmän hjälpreda/arkivarie/sorterare/diverse på engelska insten.

Jag har gått och irriterat mig över att etnologin vid ÅA är organiserad som den är, eller ja hur den inte är organiserad...** Iaf verkar det som om jag kommer att lyckas multitaska mina två kurser som går på varandra i slutändan så att... Kanske man inte ska klaga^^ Dock betyder det att jag inte kan åka hem då jag tänkt... Så nu vet jag inte alls när det blir av att åka hem...

Jag har varit på bio med Britannica och sett "The Iron Lady" där man t.o.m. blir rörd till tårar, tycka vad man vill om Thatcher. Se den folket!

Och nu ikväll har jag varit på dansövning med bara  4/5 av styrelsen så det blev styssemöte under istället för efter. Effektivt men lite synd eftersom jag hade velat övat danser till the possible workshop i Uppsala i slutet av mars.

Oh well, det jag dock borde ha gjort mera av är självstudier. I slutet av förra veckan och i början av denna vecka gick det ännu helt bra med min läskurs men sen hamnade jag efter i min läsning och nu sitter jag där. Dock har jag fatiskt tagit tag i mitt kandi-draft och jag SKA lämna in text imorron*** Sen bär det av till Orivesi och förhoppningsvis går det bättre än förra året då jag insjuknade... Let's hope!

//Sofi

*)som jag faktiskt sku kunna syssla med i framtiden också
**)Vilket egentiligen är meningslöst för de kommer alltid att göra som de vill och fungera enligt andra principer...
***) Dock vet jag inte om det är något vidare men ska jag så ska jag... Sku ju nog behöva kommentarer på strukturer och innehåll...

3 kommentarer:

  1. Oj, den där praktiken lät ju faktiskt riktigt som din grej, vad kul att du fick platsen :) Jag tyckte nog också det lät intressant men lite för socialt för min smak =D

    Hoppas ni får det skoj i Orivesi. Nu borde ju i alla fall inte den här 1/5 av styrelsen ha smittat ner dig...

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo I see what you mean!
    Det tror jag nog vi får. Haha nå tänk nu inga så! Men krya på dig o viiila ordentligt! :)

    SvaraRadera
  3. Nå, det var nog främst med det faktum att du blev sjuk mitt under kursen förra året i åtanke :)

    SvaraRadera