torsdag 17 maj 2012

Första blåskontrollen i Åbo

Första blåskontrollen imorse då jag bestämt mig för att ta bilen till ASA eftersom det is pouring down.

Jag höll inte ens på att märka att det var på gång då jag kom brummande på i vänstra körfältet på Helsingforsvägen för att kunna ta ninja reittin till Akademikvarteret. Men där stod de cool lugnt i båda riktningarna under järnvägsbron, skyddade från regnet. Det var nog helt taktiskt drag av dem både placeringen och datumet då de nog tänkte att de skulle få en och annan som varit ut och festat dagen innan helgdag.

Men mig fick de inte för jag skulle ha blivit förvånad ifall UHT Lidl mjölk skulle ge nå utslag på mätaren. Hälsade också glatt på konstapeln, or what ever he was, med 'Gomorron' men han grymta bara nå tillbaka på finska. Oförskämt! 

Efter att ha varit så laglydig smet jag sen glatt igenom till ASA :)

Nu har jag suttit här ett tag och det enda som jag har åstadkommit är att spela zynga-spel på fb och läsa blogginlägg. Och förstås, inte att förglömma, skrivit detta! Woo I'm on a role :P

//Sofi

2 kommentarer:

  1. Haha, jag har varit i Gula Huset i över fem timmar och mest har jag 1. spelat zynga-spel, 2. läst bloggar och bloggat, 3. försökt hitta mitt material till uppsatsen på flera språk, 4. jobbat på uppsatsen i fråga och kommit fram till att jag MÅSTE få mera material fast det inte finns tillgängligt på nätet...

    SvaraRadera
  2. Mmm nå du har ju iaf en ally i mig :P Till saken hör också att jag sen inte hade inplanerat att vara där längre än till lite före halv 2...

    Men äsch att det skiter sig med material.. Lycka till!

    SvaraRadera