lördag 19 maj 2012

Bakning på gång

Jag märker mer och mer hur jag tycker om att baka och hålla på. Igår slängde jag ihop en marängbotten till kvällens Pavlova och nu jäser en bulldeg. Igår kväll blev det också crepes till middag efter eftermiddagens simtur. Crepes är nog fantastiska!

Detta myckna bakande innebär också att det inte alltid finns det man behöver i skåpen.  Det höll nämligen inte på att bli någon marängbotten eftersom jag mitt i allt var säker på att sockret var slut. Till alla lycka fanns det dock en halv påse kvar uppe i skåpet. Fast i ett svagt ögonblick övervägde jag att skicka Pete till grannen efter det klassiska en kopp socker^^ Men det är samma fenomen på mjöl- och torrjäståtgången. Det bara försvinner! Det är tur att Skruttis kan köra hem när det måste bunkras :)

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar