onsdag 24 april 2013

När ska jag lära mig att skriva (uppsats)

Varför är det alltid så motigt att skriva uppsats?? Oavsett om det handlar om 3 sidor, 5 sidor, 7 sidor, 10 sidor, 30 sidor?!? Jag jag på allvar börjar med gradun kommer jag ju att dö...

Jag är inte gjord för det här...

Sen är det också så otillfredsställande att lämna in en uppsats då man vet att man har tuuusen andra arbeten att slutföra. Man hinner liksom int fira eftersom nästa sak ren alltid pockar på uppmärksamheten... Oh why oh why blev jag universitetsstuderande kan man fråga sig?!? Det skulle ju ha varit lättare att bara skaffa sig ett yrke, ett jobb och en familj.  Den frågan besvarande jag själv för några veckor sedan när vi var inne på ämnet: jag hade för mycket ambitioner...

//Sofi

5 kommentarer:

  1. Jag vet PRECIS hur du känner. Och jag vet också att jag är i samma båt för att jag själv inte visste vad jag ville när jag var 15, och hade högre ambitioner än yrkesskole-utbildning för jag inbillade mig att jag tyckte det var boring och jag var smartare än så...

    SvaraRadera
  2. Ni kan ju försöka trösta er med alla massor folk som inte var så säkra på att dom alltid helt gillade att studera som dom skulle som universitetsstuderande men som sen gillat det dom kan göra efteråt med utbildningen... men jag vet - det där fattar ni själva och det är ingen tröst mitt i nåt man inte vill få rätsida på :p

    SvaraRadera
  3. Tove: Bra att veta att man inte e ensam! :)
    Maria: Juu, no kommer det sen att vara helt ok, det är bara här mitt i som det känns hopplöst^^

    SvaraRadera