söndag 27 april 2014

Sommar i april!

Alltså jag bara måååste kommentera på det fina vädret som vi haft och har den här helgen! Igår gick jag utomhus i linne och liten bolero, byxor som var lite uppvikta och bara fötter i ballerinor. 

Fotselfie eller nåt... Å yee äntligen har jag chockrosa byxor! Tack Köln* :)
Det vart ännu en tur till Elbstranden och det blev t.o.m. för varmt att halvligga, sitta mot en mur i sanden. Passande då med att svalka sig med en tur med turbåten på floden istället! Och sen lunch på uteservering :D Å vääärldens bästa grönsakspita! Alltså jag menar allvar, jag var eld och lågor över sånt som zuccini, champinjoner, röd lök, selleri, sallad och mintsås! Hallååå! Det säger mycket! Borde ha tagit bildbevis på det.. Damn it!

Kontrasternas Hamburg: flod, strand, kontainerhamn och gammaldags segelfarkost i Oevelgönne museihamn
Idag har jag spenderat 2h i solen med att lösa korsord** och lyssna på musik. Senare har jag tänkt mig ut på en joggingtur men det får vänta tills det blir lite svalnare och tills maten sjunkit!

Men jo, det går inte nån nöd på mig här om nån nu trodde det^^

Auf wiederhören!

//Sofi


*) Jo, jag lovar, det kommer ännu ett inlägg om påsken i Köln! Så småningom...
**) Tack syster Hanna!

2 kommentarer:

  1. Nemas! När jag inte ens klarade barnkrysset förstod jag att det var lika bra att ge dom vidare :p

    SvaraRadera
  2. Tack! Haha de gladde mig och lyckades faktiskt lösa ett av kryssen helt medan jag höll på :)
    Kunde av någon anledning inte kommentera via Chrome... men fatta int att kolla via Firefox förrän Tove rapporterade ett liknande problem me Linux versionen av Chrome :)

    SvaraRadera