lördag 12 juli 2014

Mer flyt

Jag inom loppet av tre dygn:
- skicka förfrågningar till x-antal människor som erbjöd rum i Hesa
- få tips av Linn på fler rum och mejla ännu några personer
- få svar och bilder gällande ett loft i en delad studio
- svara och berätta om mig själv
- få ett icke-definitivt svar som jag också besvarade
- få passkopia och hyreskontrakt till lägenheten per mejl
- skriva under, scanna och skicka tillbaka kontraktet tillsammans med egen passkopia
- få tillbaka en egen kopia med önnu en underskrift på samt ett löfte om att få nyckeln i början av augusti och sen flytta in när helst det passar mig!

Emma, jag har nog fortsatt den där åländska turen som du brukar prata om!

Det enda som inte flyter på så bra är mitt hälsotillstånd eftersom jag lyckades gå å stuka foten förra onsdagen. Och vila och ha foten i högläge är inte så lätt då man måste ta sig till jobbet genom att gå till och från pendeltåget samt sitta 8 h framför en dator... Och just för att jag måste gå i mina förnuftiga Ecco-skor ser jag överallt kvinnor i så underbara höga klackar... Och jag skulle inte vilja göra nåt hellre än att fara ut och jogga... Och jag vill promenera runt hela stan och uppleva allt innan tiden är förbi... Å sen till på köpet så detta förbanna med att det påverkar humöret så negativt! Ofattbart och grymt irriterande! Det är antagligen för att jag varit så lyckligt lottad och aldrig riktigt varit skadad, inte ens så här lidrigt, typ ever... Eller åtminstone inte sen högstadiet och det var en gång... Före det var jag liten så att jag inte kommer ihåg det.... Tålamod för det här verkar jag inte riktit besitta.... Men men, får hoppas att de sku kunna bli lite bättre snart...

Auf wiederhören!

//Sofi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar