söndag 27 juli 2014

Sjunger på sista versen...

Nu är det verkligen sant för om en vecka sitter jag på bussen på väg tillbaka till Finland.

Det är sannerligen en vemodig känsla för mig även om jag nog egentligen ser fram emot de nya utmaningarna som väntar mig i den tillfälliga hufvudstaden. Dock lämnar jag en stad som jag trivts i något oerhört bra. Hamburg är stort men lättmanövrerat och man behöver inte känna sig rädd*. Jag har lärt mig mycket; både om mig själv och nya färdigheter. Jag har lärt känna en hel drös med underbara människor som jag tycker om av olika anledningar och på olika sätt. Jag vet dock att jag kommer att vara usel på att hålla kontakten med de flesta av dem, men det betyder inte att jag inte tänker på dem med jämna mellanrum**.

Dock vet jag att jag kommer att komma tillbaka hit på besök så det känns bra!

Auf wiederhören!

//Sofi



*) möjligen endast lite lätt skärrad när man stiger av vid S-Bahn station Reeperbahn mitt på dagen helt ensam.... För att det är ens närmsta Aldi då man måste ladda mer kredit till telefonen. Är lite som att vara i en annan värld...

**) Har redan hänt med de flesta som lämnat bab.la tidigare än mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar