torsdag 10 juli 2014

Min nya kämppä!

Jag har ju glömt att ta om här på bloggen också att jag flyttat. Eller jag och jag... sist och slutligen så är det enda som jag gjort att packa ihop alla mina saker och forsla dem i etapper från punkt A till B för mellanlagring innan slutgiltig transport till punkt C. Det är det som män är till för eller hur var det? :) Och för att hitta och se till att man får rummet i första hand, också mycket viktigt!

Nå, iaf här kommer lite bilder av hur rummet såg ut då mitt tavara i princip bara anlänt men inte ännu packats upp. 

Före:

"Bortre" halvan med vy mot innergården - "office" del

"Främre" halvan bredvid dörren - "sovrummet"

Det är ju klart att man också måste packa med sig skumpan!

Tavara å tavara...

Efter lite "female touch" såg det ut så här:

Visst har jag trevlig utsikt? Åtminstone slår den vyn i Harburg^^

Min händige kämppis har flyttat lampan från det lediga rummet till mitt, yee!

Designerat "smutstvätthörna" i översta vänstra hörnet

Skoparkering och laddningsstation. Har bara två uttag....
Men två hyllor har jag och diverse mer el mindre random prylar att använda som inredning, t.ex. toalettartiklar, böcker och godis :P

Min garderob #1

Min garderob #2 och #3, man tager vad man haver är alltså mottot^^

Lite bilder från resten av lägenheten kommer här nedan först köket:

Lite smalt men funktionsdugligt!

Vi har t.o.m. blommor!
Våran hall/vardagsrum som ändå inte är ett vardagsrum för min kämppis har sålt bort alla stora möbler då han trodde att han snabbt sku måsta flytta ut p.g.a. renovering inför försäljning av lgh istället för uthyrning.


Hittar ni mina två prylar? :P

Bevis på att jag bor med en musiker #1

Bevis på att jag bor med en musiker #2

Om vår hall är en tribute till musikern i hushållet så är badrummet tecken på att här bott bohemiga konstnärer även av annat slag. Check it out!

Egentillverkat duschdraperi med påfågelfjädrar och glitterpapper samt påfågelsolfjäder på väggen

Lite disco-feelis hör också ihop med påfågelmönstret och det guldiga :P

Nu borde jag bara se till att utnyttja rummet och lägenheten också för den knappa månaden som jag ännu har kvar här :)

Auf wiederhören!

//Sofi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar