tisdag 19 maj 2009

Packningsbestyr o resångest

Det är konstigt egentligen... Jag som är van att resa, har bott i värdfamilj tidigare (utan att veta ngnting alls om den på för hand) o har hela engelska gänget med mig är nervös inför resan. Fatta det. Jag gissar att det har att göra med att vi faktiskt ska vara borta hela 3 veckor vilket slår mitt rekord hittills på 9 dar. Dessutom det att man har ansvar o planera o se till så att allt blir bra för alla andra. Gaaah... O så har jag svårt att ta mig för att packa...Har faktiskt gjort en av mina standard listor över saker men det känns som om jag har missat tusen saker, speciellt när jag inte ännu fått det där förbaskade välkomstpaketet... Aaaargh... Nåja slut klagat, det ska nog ordna sig.
Far till Åbo på torsdageftermiddag tillsammans med moder o syster-yster. Så det lär bli lite shopping på fredag efter att jag gjort klart det absolut sista studierelaterade (om man bortser från att skicka in studieplanen till egenläraren vilket jag borde göra asap bara ÖPU sku kunna lägga ut kurserna jag behöver... suck...) jag behöver göra i vår. Tänker dock ev. skaffa romanerna som vi ska läsa till i höst i Skottland så kanske jag kommer igång att läsa för det är inte bara en utan fyra stycken som ska läsas o kanske kommer jag billigare undan åxå :)
Nej nu tänker jag göra som min kära vän Emma o ta en extended power nap. Var faktiskt tidigt uppe idag o har strykt kläder men har lovat att olja leksaksmöblerna som systerdotter ska få som utemöbler. Men till dess behöver jag gathera strenght.
Yours truly,
Fi

3 kommentarer:

  1. hej, tips från coachen (läs person som varit bortrest 3 veckor) maaan behöver inte såå mkt som man tror, helt seriöst :p och så är det sommar! kom ihåg det, även fast det antagligen kommer regna halva tiden för er också så behöver man definitivt inte 20 par sockor typ, herregud jag vet inte vad ja tänkte på ;D haha meen seriöst, det är inte så svårt :p

    det viktigaste är att du har lite av det nödvändigaste med dig egentligen, man lär ju alltid villa shoppa så att ha "råkat" ta med för lite underkläder lr nått kan ju bara va kul ;)

    stressa nu inte ihjäl dig, på torsdag på båten kan vi skriva den nödvändiga (läs inte din överdriva som du annars får) listan ;D

    SvaraRadera
  2. Man brukar få tvätta kläder hos värdfamiljen också. Min värdmamma tvättade åt mig och allt :)

    SvaraRadera
  3. haha tack för alla tips :) jo ja ha redan tänkt på d o packar för ung. 1,5 vecka. Ja ha redan gjort en lista för d e meningen att ja typ ska ha packat klart när vi far ti åbo :) men du får gärna kommentera den..
    Jo d står i den där guiden att man får tvätta en gång i veckan.. O va lyxigt tove att hon gjorde d åt dig :) va hette dom du bodde hos?

    SvaraRadera