söndag 17 maj 2009

Tjohej

Det var länge sen sist nu igen... O folk har blivit lite smått irriterade (läs syster o Emma) så jag tog mig tid nu att skriva lite om vad som hänt sen sist. Jag diggar bloggens layout på punktlista så jag tror att det får bli en sån, knappast dock i rätt ordning för det orkar ja inga me :P
  • Viktigast iaf så gick HOv-tenten överförväntan! En 2a i realian e ja helt nöjd me för d va svårt o 4an i litteratur delen känns bra :) Så kan nog bli en 3a i hela kursen beroende på hur litteraturuppsatsen gick som ja kom på att vi fortf int fått reda på fast deadline va 4 maj. Nån mer än ja r tydligen trög :P
  • För att fortsätta me skolbestyr så fick ja en 4a i italienskan(Y) (måst dock fortf rätta en inlämningsuppg men d kan ja inga göra förrän på fre då ja åter e i Åbo)
  • O jo eftertent aktiviteterna va bra: eftertent-öl (för min del läs smirre) på Svarte Rudolf, första åbåtsmyset för min del -> najs :), sen shopping -> hämta moders glsögon, blev en ny sommarklänning från Gina (pre-destined så ja bara måsta köpa den :p) o så ngt som ja verkligen varit i behov av länge nämligen ny. Det var verkligen finally på tiden!
  • Vårfesten me ÅSL var trevlig o gemytlig trots det knappa deltagarantalet. Fortsättning på Blanko för de flesta o så efterfest hos Calle som då kvicknat till igen efter tuppluren på Blanko, oj oj den killen...
  • Morsdag en blev packande o återpackande i Åbo o så färja hem men sällskap av Björn o Isac så d va skoj :)
  • Hemåt alltså. Trevligt. Först mycket inaktiv o lat rent ut sagt -> sov bort halva dan i princip. Dock social o träffa halvsyster-yster o trotsmonstret till systerdotter. Planterat blommor åt henne o varit privatmassör men som tack ha ja fått håret uppfräschat; både klippt o slingat (inte av fyraåringen dock thank god fastän hon nog erbjöd sig). Så nu kära vänner e ja så blond som ja int ha vari sen den gången ja blekte hela håret för convenience skull. O blondare lär det bli bara solen får ta ut sitt åxå.
  • Sen så var det slut på de lata dagarna. Fick åter vakta småungar (läs vikariera på högstadiet). Dock var det inte så jättejobbigt, var faktiskt mest bara att vakta men tungt att stiga upp så tidigt.
  • Har blivit ganska mycke tv-tittande nu när jag varit hemma åxå. Det har jag inte alls hunnit med tidigare eftersom det har varit så mycket annat kul/viktigt/tungt istället. Måst säga att jag saknar Åbo-gänget grymt mycke. Det är alltid ngn där som har lust att hitta på ngnting. Även om jag åxå trivs att si folk o familj som ja int sitt på länge, fast int alla nu riktigt velat sis så som ja ha velat...
  • Äsch pointen me tv-tittande va egentligen att jag sku komma till ESC. I år såg ja alla 3 delar av den faktiskt o va nördig o gjorde anteckningar om bidragen i semin o röstade fler än en gång :) E helnöjd med att Norge vann, diggar den låten grymt mycket o killen är hur talangfull som helst. Kul åxå att det var så många bidrag som hade stråkar, som fellow violinist blir man ju helt lyrisk över det :) Däremot är jag myyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket besviken över att vi kom sist när vi ju hade en så bra låt. Det e int lika deprimerande att tänka att vi blev ändå 25 av 42 o var i final 4e året i rad. Men jag hade faktiskt hopp den här gången...
  • Sen så har jag spelat fiol själv den här helgen åxå inte bara beundrat alla andra talanger i ESC. Nej folkdansarna fick besök av motsvarigheter från Norrtälje. Ett stort gäng spelmän väntades åxå så därför hade jag lovat moder redan för länge sen att jag sku komma o vara med o utöka våran sektion. Det var middag på Godby hotell på lökvällen. Mums med wienerschnitzel eftersom jag missa det på morsdag. Vad som även kan rekommenderas att inta där är det som de kallar för Chokladkräm från Österby, jag säger bara mums! Yummie! Sedan spelade vi o lärde ut åländska folkdanser åt dem o vi dansade o de danser som de hade på sitt program (faktiskt mycket som vi ha dansa förr o som ja ha dansa i Åbo men de hade andra melodier till de flesta för att det sku passa till durspelet... irriterande... tur att man e en bra notläsare). Dagens utflykt började dock lite dramatisk för dem men det löste sig o jag tror att de fick en någorlunda bra bild av Åland.

Tja... Det var i princip det som har hänt den här sen sist. Nu sku jag egentligen hjälpa mamma med kronbindningen men jag e inte så sugen på det. Istället ska vi fara o för vår del inviga muppis nya altan som dock inte är helt färdig ännu. Men han har haft sin invigning redan. När jag såg den sist såg det inte så mycket ut för världen men han har slitit som en myra så den kan nog vara helt najs! I så fall blir det att hänga där i sommar sen efter Skottland (Y) :)

Yours truly,

Fi

4 kommentarer:

  1. Ha det jättekul i Skottland! =) Du tror inte att jag händelsevis sku rymmas med i din väska? :p

    SvaraRadera
  2. haha tack så mycke :) haha you wish :P

    SvaraRadera
  3. Fortfarande avis på skottlandsresan :D

    SvaraRadera
  4. jo d förstår ja, vi e mycket priviligerade :P

    SvaraRadera