lördag 2 maj 2009

Post-Wappen koma

Då så har man överlevt Wappen. Nästan totalt hel e man också, minus en stulen cykel (vars omständigheter ja inte orkar dra en gång till) + ett par örhängen men som jag med största sannolikhet borde kunna få tillbaka eftersom dom e i säkert förvar.

Alltså Wappen började helt bra med picknick vid Sibbe (Sibelius muséet) i 2 omgångar med avbrott för obligatorisk sista tutorial (för du vill INTE få en massa extra uppgifter nu) samt kikande på Wapp-rodden som var ett riktigt spektakel där de finska läkarstuderandena helt utklassade övriga lag o tog en överlägsen seger. Sedan var jag på melonjakt som blev till hälften misslyckad när jag endast kom över en vattenmelon men vindruvor fick kompensera lossen av honungsmelon. Efter det var det skynda skynda hem för att byta om till formel black o packa ner kvällens essentials för att överleva Wapp-aftonen. Sen bar det av till Kåren med ett stopp hos Kajsa för att dumpa grejerna för man kan ju inte gå fanvakt på ett ärofyllt sätt om man sir ut som en packåsna. Så gick tåget till Vårdberget o där blev det lite kallt att stå samt lite ont i fötterna. O int heller fick vi stå o beundra BDs baksidor som det var varit tidigare år utan vi sku klämmas ihop på två sidor om dem. Men det var högtidligt o väldigt effektfullt att si när alla satte på sig sina mössor o så plötsligt var det ett vitt hav på Vårdberget. Efter det, när man slapp va formell, så blev det party, party! Först på Vårdberget i solen tills det blev för kallt. Då drog vi till Kajsa som bor så där lagom nära Vårdis :) Där var det awesome fest ända tills vi fick dra vidare till älskade F. Hmmm ni vill nog inte att jag ger er alla mentala images av mina whereabouts innan, under o efter F så jag säger bara att det var skoj o att det var full-som-en-kastrull-läge som gällde för flera än mig den kvällen :P

Blev en brådskande 1a maj morgon när man inser att man int har nån cykel kvar när man ska ta sig hem för att changa gear till halare o packa picknickkorgen. Men jag lyckades ta mig till Vårdis igen även om jag sen hela dagen mer lr mindre var i ett känslomässigt apati stadium, meaning inte riktigt helt på G. Men det var en mysig picknick o jag fick picknicka med både Otakt o studiekompisarna utan att behöva flytta mig mer än 5 m :) Det blev många timmar i solen o utan solskydd ledde det till kräftansikte i solglasögon form samt ett burnt bröst. Men Elizabeth 8 hour hjälper bra.

Kvällen blev sen inte så exciting som jag tänkt mig o den sluta i ngt av en personlig katastrof men hursomhelst så överlevde jag min första Åbo-Wapp. Denna dag har dock varit mycket oproduktiv. Det enda som jag har lyckats med är mina Britannica duties. O pratat i telefon med världens bästa Fia. O inte att förglömma - uppdaterat bloggen, yeah! Men det är uppsatsen som sku borda få lite attention... Hmmm kanske sku borda fundera på att ta itu med det snart...

Yours truly,
Fi

3 kommentarer:

  1. Man borde nog få medalj för att överleva en åbo-wapp!

    SvaraRadera
  2. Fint att även du överlevde, Åbo-vappen är inget för mesar, men övning ger träning :). Apati på Våridis är helt förståeligt (det är trots allt jämförbart med en sillis) och kräftansikten är vi allihopa, jag har dessutom en matchande kräfthand.

    SvaraRadera
  3. jo d sku va trevligt att få :)
    nä ja märkte d :P jo just, bra ursäkt :D oj du matchar, nice :)

    SvaraRadera