tisdag 11 augusti 2009

Taxikusk o åter taxikusk

Resten av förra veckan var det fullt upp mest hela tiden... Kom från sjön mitt på danonsdan o direkt väntade svamprensning för kära systrarna hade varit ute i skogen o funnit många praktexemplar. Efter ngn timme övergav jag dem dock för andra hushållssysslor en stund innan middag. Sedan blev det motion med Eve; Eve jogga o jag cykla - en bra deal enligt mig :P En kort bastutur innan man blev räddare i nöden för första gången den kvällen - köpa tobak o köra ner till Båtsviken med den, kändes helt okej dock, som tack för turen sist. Sen hinner jag dock bara fara iväg innan de ringer på nytt o nu verkligen är i nöd - sjönöd denna gång ("Vi paddlar, vi behöver in till land" - svar på frågan vad de behöver.) Oj oj det är bara att svänga vid Saltviks kyrka o åter styra kosan mot Geta. Vad gör man inte för sina boys när en skruv har hoppat ur motorn i snipan som de nyss reparerat o bytt pump i (vad är oddsen undrar jag?) ? Visserligen innebar det att jag inte kom i säng så tidigt som jag hade tänkt mig, jag sku ju faktiskt på jobb följande morron. Efter en tur ut i långtbortaste Getaslingriga vägar o sedan stopp i Rangsby o Bertby kunde jag till slut krypa ner i min egen säng.

Jag orkade mig faktiskt på ngt vänster upp till jobbet; var dock tydligen lite dissorienterad för jag var uppe redan efter sju för jag var helt inställd på att jag sku börja kl 10 men när jag äter frukost kommer mamma o undrar om inga jag börjar kl 11 den här veckan? O jo det gjorde jag ju visst det, hade t.o.m. sett fram emot det hela veckan innan ledigheten... Ojoj... Men jag åt färdigt o tvättade håret o fixade allt klart. Jag hade dock tid för en extra tupplur innan det bar av på cykeln. Efter jobbet stannade jag kvar i stan o träffade Maria som jag inte sett sedan Nordlek. Hon såg på när jag åt glass på Lilla holmen (var annars, duh) innan jag släpade med henne ut på dansövning i Strandnäs inför en uppvisning jag inte ens sku va med på, bara vara moraliskt stöd för :P Där i godan ro upptas taxikusktjänsten. Det gick inte att få syrran att samåka me broderns skjuts så det blev att fara ut till Sund o sen raka vägen till Gölby dit följande skjuts kom för att fortsätta till stan o korpmatch. Jag uträttade iaf ett ärrende i Godby innan jag styrde kosan hem igen o äntligen fick i mig lite mat. Blev en ganska så bachleor sådan; dubbelostmacka á la F, tjock korv med bröd, skivad korv på rostbröd o för att göra det liiiiite nyttigare - sallad av tomat o gurka till. Delikat i sin enkelhet :D Sedan unnade jag mig en stund i tv soffan innan sängen kallade.

Återkommer om den intensiva helgen men en kort preview: fre - jobb o släktträff med smörgåsbord på Saltviks B&B; lö - jobb, middag på Arken o konsert på Andersudde; sö - jobb + jobb på auktion. Ni märker, inte en lugn stund...


Yours truly,
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar