söndag 20 september 2009

Åter igen en dålig bloggare...

Sen sist har det gått ytterligare en vecka i Åbo, o en till även efter den. Det har varit mycket att göra hela tiden och en hel del bus o sociala aktiviteter samtidigt som tusen tankar har snurrat på i huvudet...

Skolarbetet är överväldigande varje vecka redan men smarta jag har ändå gått med på o läsa Italiano II när Linda nu var så snäll o skjusterade tiderna så att det passar även mig. Nå en god gärning för nu är det faktiskt hela 5 (!) stycken på kursen. Dock gjorde det dit rök min lediga fredag o torsdagens sovmorgon (vilket förstås ledde till att jag försov mig till den första lektionen som jag kunde komma på, men in my defense så har jag inte haft en lektion kl 8.30 på morgonen since God knows when...). To add to it så börjar introduktionskursen till interkulturell kommunikation på tors o vi har 4 assignments som ska lämnas in under kursens gång varav det ena är ett minst 10-sidigt projektarbete dock så e deadline helt i slutet av period 2 så det ska väl överlevas. När jag läste igenom study guiden så verkade det dock superduper intressant så förhoppningsvis ska jag hinna med det.

Den största paniken just nu är hur jag ska lyckas planera en timmes dansövningar varje vecka. Men jag tror att de kommer att ha patience med mig eftersom de vet att det här är första gången jag gör ngnting sådant. Fast det betyder ju inte att jag inte är nervös för det.... Nå bara jag lyckas planera o förbereda mig ordentligt så ska det väl gå bra. Det är också synd att jag inte hinne vara med på de övriga timmarna utan bara komma in sen mitt i allt o int ha en aning om hur kvällen har förlöpt fram tills min ankomst... Nå det ska väl lösa sig det med...

Nej nu ska jag värma middagen o sen återgå till skolarbetet innan vi ska fira Åbo-dagen med att njuta av fyrverkeriet på Samppalinna :)

Arrivederci,
Fi

4 kommentarer:

  1. Ingen panik med dansövningarna, det är ju bekant gäng och jag hjälper dig om det behövs. Men nog minns jag hur nervös jag var när jag började och skulle dra en timme humppa för nybörjare, jag hade faktiskt minutprogram. Ska skicka dig mina planeringar så vi får det att passa ihop. Det blir nog bra.

    SvaraRadera
  2. Den där introduction to intercultural communication (den gick på engelska då jag gick den) är helt jättekiva och intressant! Och fast det är assignments så var det åtminstone då jag gick den jättelätt att få bra i dem, det krävde inte mycket, lite flumflum och så var det klart :) En halv timme / 2 sidors assignment kanske jag satte tid på det. Hoppas det är lika lätt fortfarande!

    Vi ska också njuta av Åbodagen nu... Moi :)

    SvaraRadera
  3. jaaa, det var faktiskt evigheter sen du uppdatera! även fast jag är sämre själv men ;D bara jag orkar ladda upp sommarbilder så ska jag summera sommarn o sen period 1 o sen är jag back in business :)

    btw när passa det för dig att jag kommer? har för mig att första helgen i oktober inte passa?? andra då?? annars blir det tajt, eftersom de resterande helgerna i oktober är fullbokade redan :p heheh

    och oroa dig inte för att vara ledare, det kommer nog gå finfint :)

    SvaraRadera
  4. Lisa: tack så mycke!
    Laura: jo den går på engelska nu å o va ja ha hört o så borde d va lika mycke flum-flum :) men d ska bli intressant :) tack för infon!
    Hanna: haha sii barra du kunna erkänna d ;P göör d :) Jo andra helgen sku vara perfekt! Du mindes rätt om den första, d e då ja i köpenhavn :) o tack för peppen!

    SvaraRadera