lördag 5 september 2009

1st week of 2nd year @ uni - finished!

Japp så då har man överlevt första veckan av nya universitets året. Har väl gått sådär; inte så mycket studier på egen hand än *host* hmmm.... men desto mera studieliv med tebjudningar både hos mig o Elin samt terminens första vinkväll hos Kajsa o besök på F. Tisdagens outing blev dock lite väl over the top o händelserik så därefter har jag tagit det mera lugnt. Jag har dock ändå varit mycket seg med att stiga upp om morgnarna, det har varit en stor success om jag varit upp tidigare än 1 timme innan min föreläsning kl 13. Men det ska bli ändring på det! Banne mig!
Jag trodde att jag vid det här laget praktiskt taget sku bo i hyreshusets pool - & bastuavdelning men än så länge har det bara blivit ett besök (dock mycket skönt!) eftersom tiderna man får va där inte är de optimalaste för mig. T.ex.sku jag gärna gå o simma där på förmiddagen innan mina föreläsningar men det betyder att jag måst göra det innan kl 10, and people we're not there yet... Men det tar sig, det tar sig.
Jo just det har varit Otakts första övning! Yay! Happy moment att se alla igen! Det är dock synd att jag efter den 24 inte kommer att kunna delta i övningar som en vanlig dansare eftersom min kurs vid ÖPU börjar då o håller på mellan 18-19.30 hela hösten. Men däremot tack vare vårt nya system får jag leda övning mellan 20-21 o jag borde nog få vara med o dansa då också för det ska vara mer eller mindra bekanta danser som vi ska ta då så. Jag måst bara komma på ett lämpligt gäng med danser o kolla upp musik o instruktioner, nåja ja ska väl lära mig det också :)
Det var torsdagens övning som följdes av tebjudning a.k.a. friends- o snuskkväll hos Elin. Jag försökte beklaga mig innan att jag kommer lite senare o att jag då kommer att vara svettig som en gris men Fia hade de reassuring orden att det är vi andra också ändå :) Så då begav jag mig nerför Eriksgatan efter att övningen var slut. O tur va väl det för vi hade suuuperkul o skratta som dårar! Måst definitivt göras om!
Ikv ska vi på mitt initiativ påmanat av Emma ha girls movie night hemma hos mig! Ska bli skoj det med eftersom det kommer att innebär en del skvaller också :) Så nu måst jag fortsätta städa lite :P
Yours truly,
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar