tisdag 22 september 2009

Ouestion of the day...

är om jag nu äntligen ska pallra mig iväg till Ekotori o köpa mig en ny cykel, alltså en begagnad men för mig ny cykel. Har ju fortfarande ingen sedan misslyckandet på Vappen så det sku verkligen va på tiden eftersom det börjar bli jobbigt att skena runt hela o halva Åbo. Värst var det förra tisdagen då jag sku förflytta mig Verkahovi - Arken - Centrum - Verkahovi - Auragatan 1 - Verkahovi - Studentbyn - Kuppisparken dvs. KajsaNylandsgatan - F - Verkahovi - zZzZ... Det var en pärs må ja säga men nu vet jag att det med lite fart på tar c. 25-30 minuter att gå från östra Studentbyn där Malin o Lisa bor till Nylandsgatan i Kuppis där Kajsa bor. Hmm det är ju jätteviktigt info...
Nå hursom det behovet som just nu pockar på ett inköp av cykel är att jag tänkt fara på BodyStepM&M ikv men det är en bit dit, tog c. 10-15 min med cykel från förra stället men nu har jag typ dubbel så lång väg dit... O jag har inte sååå fasligt mycket tid över o är för lat o snål för att krångla ut vilken buss jag sku ta dit... Men jag har fortfarande ton med läxor att göra; languagen har jag int börjat på o Bacon's Essays är också än så länge lämnade åt sitt öde. Men om jag bara got a move on ska jag väl kanske hinna... Önska mig lycka till!
Arrivederci,
Fi

4 kommentarer:

  1. Skulle du varit lite smart så skulle du ha gått på polisauktionen i somras o sett om du fått dig en billig :) har inte åbo nån typ av marknaden.ax för åbo? på marknaden.ax kan man byta till region åbo men där fanns ingen, kolla precis :)

    Men att jaa, en cykel är helt klart värd att lägga pengar på! Har insett det sen ja flytta till stan, det går tusen ggr snabbare att komma fram med cykel jämfört med att gå så :)

    håller btw på med ett inlägg i skrivandet stund, håll utkik ;D ska börja skärpa mig nu!

    SvaraRadera
  2. inga du åxå! alla andra som ja ha fråga ha o vari så där att polisauktionen.. men ja gillar int att ropa in saker o så på finska sen.. aha men tack för d :) tänkt faktiskt just på d att d borde finnas någge sånt..

    Jo ja vet o d e så förargligt nu när ja inga har nån längre.. men d e ju mitt eget fel så.. men stöörande..

    okidoke ska göra d :P

    SvaraRadera
  3. intressant att du behöver en cykel för att du är för lat för att ta bussen :D

    SvaraRadera