söndag 31 januari 2010

Sköna söndag

Som har ägnats till lång sovmorgon, kort sväng till Valintatalo, frukost, literature o realia läxor o sen fb. Nu är lasagnen i ugnen (kunde dock varit klar om smartskåpet kommit ihåg att sätta på ugnen också, inte bara ställa in graderna... Nå humpf...

Gårdagskvällen var det åter igen tjejkväll på hotellet. Alltid lika trevligt o prata skit/skvallra i gott sällskap o kolla en film. Men det kommer bli lite knapert med my hosting them nu i februari (jisses det e det ju ren...) eftersom jag kommer vara i flygande fläng de närmsta 2 helgerna o möjligen en tredje o den fjärde med pojken på årsfest :) Så de får omlokalisera o jag får klara mig utan tjejkväll... Nå int blir jag helt utan konceptet tjejkväll eftersom jag får en sån i Vasa helg 2 istället :) Woohooo det var länge sen man var till så nordliga berddgrader :P Honestly kan jag faktiskt inte minnas när den senaste gången var... Hemska saker...

Fredagen var en mycket aktiv dag då det hanns med mycket saker eftersom det sku måstas upp kl 0700 (nå jag steg först upp 0712 men iaf okristligt tidigt...) för o skriva nåt så onödigt som en Threshold exam som bara avgör hela ens öde vid engelskan på ÅA... Så vi håller tummarna för att vi slipper skriva om den, studentskrivningarna all over again säger jag bara... Nå om jag pass den här gången så kommer nästa skräck; oral exam med Dr Gill... Huja inte vill man skämma ut sig o börja stamma o haka upp sig, nej tack det kan jag gärna va utan... Huruvida det gick bra eller ej så tänker jag inte spekulera i nu. Efter tent följer iaf efter-tent-öl så ngt gott för det med sig :) Så i samlad tropp bar det än en gång av till Coffee House o för min del blev det åter en Vaahtokarkkikaakao (alltså en kakao med grädde o marshmellows). Mmmmm :) Sen blev det lite Anttila-shopping o jag fyllde på filmutbudet med 5 filmer för under tjugan, duktigt! Efter lite matshopping bar det av hemåt o mitt mål var att ta mig ner o simma en stund. Jag kom mig iväg men dock x-antal minuter senare än planerat eftersom jag gjorde misstaget att sätta på datorn... Nå men iväg kom jag o skönt var det att simma, vattengympa o bada lite bastu... Jag hade bestämt att jag sku än en gång laga eget potatismos så även om min tidtabell inte riktigt tillät det så skred jag till verket o även denna gång lyckades jag få ett bra resultat så nu kanske jag kan adda potatismos till min lista över maträtter som jag behärskar från scratch :) Den här gången blev detDahlmans wienerkorv till! Där emellan matlagandet hade jag fixat mig färdig o respektabel för att lämna lghten. Det sku nämligen bli bio med älsklingen :) O jag kan veeeerkligen rekommendera Sherlock Holmes om ni vill veta varför får ni kolla in Fias alldeles förträffliga review :)

Nej nu är maten strax färdig så jag måst clear the table... Nu står ännu en ny vecka på lur o det kommer att bli mera jobb för English Linguistics II börjar på torsdag så no more free Thursdays and Fridays, bara Fridays om jag inte har en exam...

Arrivederci,
Fi

4 kommentarer:

  1. Jag kan bara säga att oral exam med Gill inte är farligt alls. Jag var nog också nervös, och det svåraste var att hitta nån artikel att diskutera, men efter att en klasskamrat sagt något om att HAN tänkte diskutera "Ten things you can do with a naked man" kunde det ju liksom bara bli vettigare :D I mitt fall sluta det sen med att vi diskutera allt möjligt annat också än texten jag tagit med och det var egentligen ganska skoj :D

    SvaraRadera
  2. Oki tack ska du ha! Det känns allti bättre då man ha fått höra att nån överlevt :) O nog lär man ju hitta en bättre textän så :P Jisses va tänkt han på?!?

    SvaraRadera
  3. Hihi, va häftigt att du länkar till min åh-så-objektiva och åh-så-moget skrivna review. Den är inte alls subjektivt från någon som blev helt såld på filmen, nej, nej...

    SvaraRadera
  4. men den stämde så överrens men min opinion så varför sku ja iddas skriva en till :)

    SvaraRadera