söndag 29 januari 2012

Veckan som gått...

Denna vecka som gått kan helt klart summeras som post-operation feelis... Jag har haft ont, ojat och varit allmänt ömklig. Det är minsann tur att man har nån som orkar ta han om en! Jag har också blivit ytterst trött på allt som heter flytande föda; jag har ätit soppor till lust och leda känns det som. 

Highlighten var dock i onsdagseftermiddag/kväll då storasyster kom på besök och bakade morotssemlor och äntligen fixade till mitt hår (som dock inte var såå slitet med tanke på tiden som förflutit sen sist...). Och yes, jag fuskade och åt nygräddade semlor! Ännu en highlight var inflyttningsfesten hos Riku och Helena i fredags. Det var lagom mycket folk, god mat och bra pratstunder. Jag var dock jättetrött så tvingade hem Pete fast de andra planerade utgång. Jag blev inspirerad av deras inflyttningsfest att börja planera vår och jag har researchat bakverket som jag kommer att baka för ändamålet :)

Annars så har jag fortfarande ont i stygnena och jag kan inte helt öppna munnen ännu trots att käklåset släppt märkbart för varje dag och timme känns det som. Men att skratta med hela munnen, att ta första tuggan och att göra vissa rörelser är ännu inte något som jag klarar av utan att det gör ont... 

Därför har det inte gått så bra på studiefronten denna vecka utan istället har det blivit en massa tv-serier, film och "power naps"... Ajabaja men jag har helt enkelt inte orkat. Nå förhoppningsvis ska det bli nya tag med början på denna vecka! Wish me luck!

//Sofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar