fredag 19 oktober 2012

Fredagstokerier

Av nån anledning har våra fredagseftermiddagar i studierummet börjat urarta. I och för sig är det inte en tradition (ännu) eftersom det bara hänt 2 ggr (dock i rad). Kanske det har att göra med det faktum att de flesta av oss har haft gradu.semi* innan och får "feil i hovo" istället för att angsta om våra gradun. Eller så är det bara för att vi blir sockerhöga på karkkit som vi har i vårt secret stash där. De andra är på väg hem och jag tänker alltid att jag ska jobba duktigt men vi failar lika mycket allihopa.

Nå nånting bra idag är i alla fall att jag lyckades ta mig ut på länk alldeles själv med endast musiken på telefonen som sällskap. Dock hade jag lagat en playlist som jag döpte till "Springa" så det gick ganska bra med Baltic Crossing och Kings of Polka's främst just polkor. Men också hopsa kom jag fram till att är bra att springa till! Dock märktes det att vi hade dansat vals i 2h + lite grundsteg i lindy hop 1h igårkväll. Aj aj vader som sen flyttade till mina vrister och sen när jag slutade kändes det som om mina fötter skulle domna bort. Mer randomness. Men nu känns det i alla fall superbra! Nu är det bara att vänta på att Pete kommer hem från sin backträningslänk med Riku för mathandlande och -lagande!

//Sofi

*)Magisteravhandlingsseminarium för min syster som påstår sig inte veta vad jag skriver om allt som oftast :P

2 kommentarer: