söndag 7 oktober 2012

Hem ljuva hem?

Har nu tillbringat ett miniveckoslut på Åland igen, närmare bestämt i min alldeles första egna lägenhet to be precise.

Jag har också gått gnm den lilla stadens absoluta centrum en lördagskväll vid halv 10 och förundrats över hur lite folk som rörde sig och hur det har förändrats - nya butiker, nya skyltar, butiker som flyttat. Dock var det säkert proppfullt i fredags det va Open by Night och jag själv satt på färjan, mind you.

Jag har också tagit en trip down memory lane gällande min och min förra nu 90-år gamla dansförenings historia - sett bilder från då jag var liten och vi var många små som dansade och bilder då jag är den enda under 40-50 som är med. Men det är något visst med folkdans - ålder spelar liksom ingen roll, man kan ändå känna gemenskap!

Så har jag också ont i överkroppen eftersom jag har spelat mer fiol nu på 12h än på mycket länge. Men roligt var det och nu upprätthåller jag min trend att hamna i tidningen då jag far hem. Detta pimpades också med att hamna i radion denna gång^^

Nu sitter jag för andra gången på två dar på kära Isabella tillsammans med en massa andra åländska studerande på väg mot våra olika studieorter. Just nu är nog Åbo definitivt home sweet home i mitt fall!

//Sofi

2 kommentarer: