torsdag 28 november 2013

Happy Thanksgiving!

, vilket vi ju i vårat gäng egentligen firade ren igår, främst p.g.a. hur mina torsdagar ser ut. 9 man stark åt vi 3-rätters middag hemma hos Linn och Kitte. Emma och Late (eller väl främst Emma :P) hade fixat förrätt och Emmas hemlagade baguetter var no to die for :) Linn kockade varmrätt bestående av klyftpotatis och lemon chili kyckling som också var helt supergod. Vår (d.v.s. min) contribution bestod av en tvådelad efterrätt som jag tyvärr bara tog bild av första delen:

Pilgrim hats :)
Men mitt Lemon chess pie-experiment a la southern Thanksgiving gick också hem. Även om det tog en hel halv evighet i slutändan, speciellt med själva pajskalet. Men det kan no göras igen :)

Idag har vi istället haft "I väntan på julen" i Gula Huset. Där var min contribution 4 små tuber med glasyr eftersom jag inte fått tag på enbart en tub med gul glasyr till mina hattar.

Julstjärnor, glögg, glasyr och pepparkakor vad är bättre än det?!?!


My creative moment med dekoration av Fannys pepparkakor samt Annas julstjärnor

Toves fina blomma :)
På lördag hade jag sen tänkt fira lilla jul för hela slanten :)

//Sofi

1 kommentar: