måndag 25 november 2013

Lists make me happy

För att underlätta och minska på den där alltid-all around-existerande allmänna stressnivån så hjälper det att göra såna här listor:


Det är alltid avstressande att se saker på ett papper. Dessutom var det ganska najs då jag insåg att jag fixat eller iaf funderat på den stora majoriteten av julklappar. Det är bara 1-2 st som jag inte alls har en plan för och vissa behöver nån komplettering men på det stora hela är det under kontroll. Vad som är ännu bättre in my opinion är att jag inte alls lagt ner särskilt mycket tid på julklappsshopping per se utan jag har stött på stuff då jag varit ute och handlat nånting annat alternativt browsat runt på nätet.

Gällande jobblistan så finns där tre praktikplatser/extra jobb varav en är ansökt om, en ska ansökas om asap och en annan har deadline först efter jul. Nu har det kommit så långt gällande den förstnämnda att statusen för pre-selection har blivit on-going *happy dance* men det slutliga beskedsdatumet har skjutits fram såtillvida att de börjar skicka ut beskeden mid-January *sad face*...

Också on a nerstressande note så behöver jag inte börja på att fixa ihop en presentation till Thesis Festival, fastän jag caved in i fredags och sa att jag kunde ställa upp, eftersom sagda Festival har ställts in. Det är egentligen också sad face men at this moment in time så är det också ganska tacksamt.

//Sofi

3 kommentarer:

  1. Whaaaat? No thesis festival? Why?

    Och grattis till pre-selection round :)

    SvaraRadera
  2. Seconds Fia - whaaat? (Nå, jag hade ändå insett att jag inte ens skulle hinna komma och lyssna eftersom jag måste ha hunnit äta middag-ish före kl 16 då jag ska infinna mig i domkyrkan och mina föräldrar anländer redan på torsdag... men shocking news anyway!)

    Och grattis, fast jag förstår att det måste vara frustrerande med mid-January...

    SvaraRadera
  3. Det kom ett mejl (enbart till de som fått mejl om de ville hålla presentation) där det stod att den är inställd pga "low attendance". Nu vet vi (I discussed this with Irmeli) inte om de syfta på antal presentatörer el överlag attendance för ifall det är det sistnämnda får de skylla sig själva eftersom det inte skickats ut nån info på enge-info..

    Nå jag är ju inte ännu vald, jag vet bara att de har börjat välja ut så int nå grattis än...

    SvaraRadera