torsdag 13 februari 2014

Check ups

Jag bestämde mig här i januari för att ta tag i det här med att kolla min hälsa. Jag ringde till studenthälsan och tyckte att det var riktigt lyckat att få inbokat både en hälsocheck och en tandgranskning till början/mitten av februari. 

Hälsochecken gick bra, jag fick ställa fram mina funderingar och få kloka svar samt boka tid för blodprov och förnyande av stelkrampsvaccin. Jag var nöjd över hur bra det gick och ta blodprovet fast jag är rädd för det då jag kan räkna alla gånger som jag minns på en hand. Men det fungerade att skrämma upp mig själv på förhand och att andas djupt och inte titta på vad sköterskan gjorde under själva tillfället. Och sen när provsvaren kom tillbaka var allt bara var frid och fröjd. Stelkrampssprutan får jag först nästa vecka. 

Igår var jag då på tandgranskning för andra gången under min studietid, borttagningen av visdomständer borträknat. Så förstås hade jag ett gäng med hål eftersom vi har dåliga tänder i släkten och jag borde bara ha expected that much... Men jag tycker ju jag varit duktig här med att använda eltandborste, tandtråd och munskölj. Gissa vad det var som tandläkaren tyckte jag borde göra? Nåt så enkelt som att tugga tuggummi efter måltider... Gaaah! Här har jag varit ordentlig med allt möjligt annat utom just det. Nå, så sku jag iaf gå och boka tid då för att åtgärda problemen. Gick det? Svar nä! För den första tiden till tandläkaren var i maj, i MAJ! I kid you not. Efter lite panikerande så tog jag till det ända vettiga och ringde mamma :) Och 5 min senare hade jag en tid till mina föräldrars tandläkare 50 min efter att jag stiger av båten nästa vecka^^

//Sofi

2 kommentarer:

  1. Mhm. Maj var ju ganska bra för att vara denna stad men... Fint att du bara "hitta" en sorts problem att följa upp iaf ;-)

    SvaraRadera
  2. Nå jo sant, allt är relativt^^ Absolut!

    SvaraRadera