måndag 10 februari 2014

Fixa och fixa

Det är inte bara en sak som ska fixas då man ska iväg utomlands. Det mesta börjar dock falla på plats även om långt från alla detaljer är klara. Men jag tror iaf att jag nu har koll på vad allt det är som jag borde fixa. 

Först kändes som om det inte var så många saker men ju mer jag tänkte på ämnet så dök fler och fler saker upp. Åtminstone så är iaf jobbet klart och flygbiljetten bokad. Lägenhets/rumsjakten är på god väg och jag hoppas att jag kan få det färdigt fixat idag. Håll tummarna för att Skype-sessionen jag hade igår betalar av sig! Annars är min backup inte så fy skam heller om man bortser från att det finns ett elskåpet i rummet, att jag sku dela vessa och kök med 6 andra och att det sku ta 45 min att ta sig till jobbet... Jag har också börjat nysta i min försäkringssituation och olika ekonomiska detaljer börjar också ta form.

Gällande jobbet i sig så förbereder jag mig så gott jag kan genom att varje dag använda bab.la och att läsa inläggen på språk- och kulturbloggen. Jag har dessutom lyckas få lite feedback på dem båda från Linn och Emma plus att jag har börjat på en lista med möjliga bloggtopics. Ojoj, jag är nog excited! 

Däremellan allt planerande har jag haft kära syster på besök och vi skidade nästan 20 km och var ute åt. Sen har det varit mycket dans och Otakt med styssemöten, egna dansövningar, egen danskurs och externa danskurser. Men jag orkar då jag vet att jag snart från en paus från allt vad detta heter, iaf en fysisk paus då jag lovat att finnas till hands virtuellt :) Det kommer att bli ganska skönt men jag tror nog att jag fort kommer att sakna att få vara spindeln i nätet i så många sammanhang. Nå, iaf kommer jag ju att ha jobbet att organisera plus att jag kommer att aktivera mig med fritidsaktiviteter och resor/utflykter. Men det kommer ju inte riktigt vara samma sak för en som varit föreningsaktiv under hela sin studietid vilket ren börjar bli en herrans massa år.

Det där med gradu hade jag ju också tänkt att skulle bli klart här innan jag far men nu är planen att ha TÄNKT färdigt och också ha det på papper så att jag inte plötsligt har en massa tankeluckor... Oh well, drömma kan man. Med tanke på att förra veckan helt gick åt till det ovannämnda plus att dagens arbete inte ännu har infunnit sig så är det kanske inte ett så realistiskt mål. Men man måste ju ha ett mål, väl? :)

//Sofi

2 kommentarer:

  1. Nå, skulle du sen komma tillbaka fysiskt så lovar jag nog nästan att vi tar med dig igen rätt fort :P Men månne man inte hittar saker på ett nytt ställe också om man bara vill det...dig vill folk nog ha ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha tack för det förtroendet :) Jo absolut är det så, tack :D

    SvaraRadera