fredag 17 juli 2009

Sommar o sol

Igår efter jobbet så köpt jag en pizza o tog den med ut till Lilla holmen. Satt där o mumsa i solskenet o fågelskriet o tack o lov var det ingen oinbjuden som ville dela min pizza med mig. Sedan gjord jag nått som ja velat göra vääldigt länge, närmare bestämt ända sen jag fick reda på att det var möjligt att göra det på denna kobbe nämligen köpa italiensk glass :D Mmmm det finns inget bättre o stratcciatella e gudomligt o priset e sååå bra! Synd bara att de inte har blåbärssmak, det e också mums :P

Sen bar det av till Sjökvarteret o Sjödagarna. Träffa massa bekanta, lyssna på bekanta som spela o andra som spela bra. Nordisk folkmusik o balkan musik på samma kväll gick faktiskt helt bra ihop :) Avslutade kvällen med en crepes; yummie. Fick då också en pratstund med tanten bredvid som, hör o häpna, varit bäddareArken en gång i tiden. Nu städar hon på akuten på sjukhuset så där har jag väl mitt öde, hon t.o.m. rekommenderade mig att söka till ÅHS (Ålanda hälso o sjukvård för dem som inte e insatta) nästa sommar. Det är tydligen bra betalt... Hmm int för att jag tror att jag sku klara av att städa där... Tacka vet jag ölburkar, askkoppar o bajsblöjor i jämförelse med vad för obehagligt som man kan hitta på sjukhuset... Huj...

Nej ikväll ska det bli lugn hemmakväll; typ se på film med brorsan men imorron blir det utgång med Jennie. O e så sugen på en helkväll, så synes i vimlet :D

Yours truly,
Fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar