fredag 31 juli 2009

Sommar, sommar, sommar...

För att fortsätta trenden så rubricerar jag detta inlägg med ännu en sommardenga. Inte för att jag riktigt har fått ett sommarsoundtrack ännu. Förra årets sommarplåga, Jason Mraz's I'm yours, älskar jag fortfarande o jag ansåg aldrig att det var en sommarplåga riktigt. Meeeen i år är sommarplågan verkligen en plåga... Svennebanan är en sjukt irriterande låt... Blä... Då är det t.o.m. mera fiiilis när DJn på Indigo spelar en snutt av fågeldansen vilket han gjorde sist det var party på Indigo för min del...


Nu tänkt jag bjuda på lite mera bilder o bevis på att det varit sommaraktiviteter på g! O sommarstämning :D







Delar av släkten Lindblom (fastän de flesta av oss heter Lindholm på denna bild...) samlad på Blomsterkullstrappan:
Pappa Per-Erik, faster Ann-Gerd, mamma Berit,
farmor Gerda, broder Svante
& pappas amerikanske kusin Ricky från Connecticut, USA



Utsikt från vägen utanför vår infart mot träsket



Föräldrar busy med att sjösätta båten (vilket är lite odd eftersom den - hör o häpna - var den båt som va i sjön först den här sommaren :P Men sen sku det tydligen fixas på den så den kom opp...)




Familjen minus syster på väg ut till Skarven





Fiiin sommarkväll ute på Skarven :)







Härlig solnedgång







Sommarfötter! Mamma o jag på Skarven väntandes på boysen...









... som fiskade för brinnkära livet :) Även om fångsten endast blev 2 abborar o en liten tibaks till sjön :P Fiskande karlar i form av fader o broder



Sen då äääääntligen prova på äventyrsgolfen! Va helt okej sysselsättning, vi spela alla 18 hålen när vi nu en gång va där o det var helt bra svårighetsgrad på dem (även om det enklare alternativet ibland var lite väääl simpelt, t.o.m. för mig...). Mera bilder bara syster laddar in dem i datorn...










Filosofiska golfare - Jennie o Hanna




















Röda banans 9e håls slut - min enda hole-in-one :D (Stay in tune för segerposen :P)






De ivriga golfarna pustar ut efter 18 hål :)



Yours turly,

Fi

2 kommentarer:

  1. Hihi, va kul att se nå kännt folk :D

    Ja, int ser ju sommaren på Åland ut att vara alltför tokig den heller!

    SvaraRadera
  2. haha jo ja ha vari lite dålig på d där me bilder men d tar sig :D

    Jonä, inga ska man klaga!

    SvaraRadera